سازمان انتقال خون خراسان رضوی با صدور اطلاعیه‌ای از کاهش شدید ذخایر خونی استان و راه‌اندازی سامانه نوبت‌دهی وثبت نام اینترنتی اهداء خون خبر داد.

کاهش شدید ذخایر خونی خراسان رضوی/ راه‌اندازی سامانه نوبت‌دهی اینترنتی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از سازمان انتقال خون خراسان رضوی آمده است: با توجه به کاهش شدید ذخایر خونی استان، به منظور اجتناب از تجمع اهداکنندگان خون، عدم گسترش بیماری کرونا و سلامت مراجعان محترم، جلوگیری از اتلاف وقت اهدا کنندگان، مدیریت بهتر اهداء خون و همچنین تکریم اهداکنندگان، سامانه‌ای راه اندازی شده است.

اهدا کنندگان می‌توانند با مراجعه به سایت www.nobatdehi.ibto.ir، با انتخاب استان، شهر، پایگاه، روز و ساعت مراجعه  پس دریافت کد رهگیری به مرکز خون‌گیری مراجعه نمایند و بدون نوبت پذیرش شوند.

همراه داشتن کارت ملی در زمان مراجعه به پایگاه اهداء خون الزامی است و شایان ذکر است اهداء خون ثبت‌نام‌کنندگان منوط بر پذیرش پزشک پس از بررسی معاینات پزشکی است.

از اهداکنندگان عزیز خواهشمندیم، قبل از اقدام و ثبت‌نام در سامانه نوبت‌دهی اینترنتی شرایط عمومی اهداء خون را بررسی نمایند و سپس اقدام به ثبت‌نام نمایند.

شرایط عمومی اهداء خون شامل حداقل سن 18 سال تمام و حداکثر 60 سال (اهداکنندگان مستمر تا 65) و حداقل وزن 50 کیلوگرم است. فواصل اهداء خون هر سه ماه یکبار مشروط به آن‌که تعداد دفعات آن در طول یک‌سال از چهار بار تجاوز نکند. همچنین همراه داشتن اصل کارت شناسایی (کارت ملی، شناسنامه  دیجیتال) الزامی است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.