عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان برای عرضه کود شیمیایی با قیمت مناسب به کشاورزان چاره اندیشی کنند.

چاره اندیشی برای عرضه کود شیمیایی به کشاورزان با قیمت مناسب/نرخ تضمینی خرید گندم هنوز مشخص نشده است

عبدالله حاتمیان در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: طبق دستور وزیر نفت و به دلیل نیاز به گاز برای تامین سیستم گرمایشی در برخی از مناطق کشور ، گاز رسانی به پتروشیمی ها قطع شده بود که این موضوع باعث تعطیلی آنها و به طور طبیعی عدم  تولید کود شیمیایی در کشور شد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی  تصریح کرد: از طرفی بر اساس مصوبه قانونی، بخش از کود شیمیایی تولید شده در کشور صادر می شود و همچنین قاچاق کود شیمیایی به دلیلی تفاوت قیمتی که در خارج از کشور دارد نیز برای سودجویان جذابیت خاصی دارد .

حاتمیان با بیان اینکه طبق آخرین اخبار هرکیسه کود شیمیایی باید با قیمت ۳۸هزار تومان در اختیار کشاورزان قرار بگیرد،  افزود: کشاورزان در حال حاضر برای تهیه این کالا برای کشت محصولات خود با مشکلاتی مواجه هستند که نیاز است مسئولان مرتبط با این موضوع چاره اندیشی کنند و کود شیمیایی را با قیمت مناسب در اختیار کشاورزان قرار دهند.

نماینده درگز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: علی رغم اینکه سال ۹۸ رو به پایان است اما شورای عالی اقتصاد  هنوز نرخ تضمینی خرید گندم از کشاورزان  برای سال آینده را مشخص نکرده است این در حالی است که  وزارت جهادکشاورزی برای  خرید هر کیلو گندم از کشاورزران در سال ۹۹ قیمت ۲۵۰۰تومان را پیشنهاد داده است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.