گیلان- استاندار گیلان گفت: تمهیدات لازم برای راه اندازی بیمارستان سیار با ظرفیت ۳۶۰ تختخواب جهت بیماران کرونایی اندیشیده شده و در این زمینه با وزارت بهداشت و دفاع، مکاتبه و پیگیری شده است.

پیش بینی راه اندازی بیمارستان سیار با ظرفیت ۳۶۰ تختخواب در گیلان

به گزارش قدس انلاین به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان ،ارسلان زارع در هشتمین نشست مدیریت مقابله با گسترش ویروس کرونا که با حضور دکترعلی نوبخت رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در استان و شماری از نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد خاطرنشان کرد: در روزهای نخست ۵۰۰ تخت در استان به بیماران مبتلا به ویروس کرونا اختصاص یافته بود که این میزان اکنون به بیش از یک هزار و ۴۰۰ تخت افزایش پیدا کرده است.

وی به اختصاص بیش از ۵۰ درصد از ظرفیت بیمارستان رسول اکرم (ص) تامین اجتماعی رشت به بیماران مبتلا به کرونا و افزایش این ظرفیت در صورت نیاز اشاره کرد و گفت: بنابر اعلام آمادگی مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی مبنی بر افزایش تا ۲۰۰ تختخواب سیار در کنار این بیمارستان، باید این موضوع با جدیت توسط معاون درمان تامین اجتماعی استان پیگیری شود.

زارع به کاهش محسوس رفت و آمدها طی سه تا چهار روز گذشته از مبادی ورودی و خروجی استان براساس گزارش اداره کل راهداری اشاره و خاطرنشان کرد: از هموطنان همواره در روزهای اخیر خواسته ایم که از سفر به گیلان به جد پرهیز کنند مگر موارد اضطرار که پس از غربالگری در مبادی ورودی در صورت داشتن علائم، دو هفته قرنطینه می شوند.

استاندار گیلان به ارسال تجهیزات و اقلام بهداشتی اشاره کرد و با بیان اینکه این میزان برای نیاز استان کافی نیست و باید تقویت شود، گفت: مهمترین عامل انتقال ویروس کرونا در کشور چین، اسکناس بود که بر ضرورت افزایش استفاده از کارت بانکی و به حداقل رساندن گردش اسکناس تأکید می کنم و شورای هماهنگی بانک ها نیز با جدیت آن را اجرایی کند.

وی با اشاره به اینکه بانک ها موظف  هستند در چارچوب ضوابط دستگاه کارتخوان در اختیار نانوایی ها قرار دهند، تصریح کرد: نانوایی ها نیز موظفند برای دریافت پول از مراجعان، الزاماً فرد دیگری غیر از تولیدکنندگان و عرضه کننده نان در نظر بگیرند.

زارع با تأکید مجدد اجرای دستورالعمل کاهش ساعت کاری دستگاه های اجرایی و لزوم توجه مدیران به شیفت بندی کارکنان و نیز کاهش حضور آنان براساس لیست کشیک گفت: مدیران تا یک سوم نیروهای خود را در ادارات کاهش دهند و تا حدامکان خدمات و امور مردمی به صورت الکترونیکی انجام گیرد.

وی به اقدام خوب صورت گرفته درخصوص ضدعفونی کردن اماکن عمومی شهرها که در حال انجام است، اشاره و اضافه کرد: این اقدام به صورت مستمر با اطلاع رسانی به موقع تداوم داشته باشد.

استاندار گیلان به گزارش روز گذشته خود به معاون اول رئیس جمهوری و وزیر بهداشت در نشست ملی مقابله با گسترش کرونا ویروس که از طریق ویدئوکنفرانس انجام شد، و نیز تخصیص ۲۲ میلیارد تومان اعتبار به منظور تجهیز بیمارستان های لنگرود و تالش اشاره و خاطرنشان کرد: با موافقت صورت گرفته توسط دکتر محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه و تخصیص اعتبار مورد نیاز، انتظار دارم دانشگاه علوم پزشکی با جدیت نسبت به این موضوع اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه شیوع این ویروس در بیش از ۵۰ کشور جهان فراگیر شده، افزود: سازمان بهداشت جهانی به این واسطه وضعیت فوق العاده اعلام کرده و یکی از کانون‌های این بیماری، کشور ایران و یکی از استان‌هایی که مبتلای زیادی دارد، گیلان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.