معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: دستورالعمل جبران عقب افتادگی درسی دانش آموزان متوسطه، به ادارات و مدارس استان ابلاغ می‌شود.

دستورالعمل جبران عقب افتادگی درسی دانش‌آموزان خراسان رضوی ابلاغ می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، رضا صابری تولایی اظهار داشت: آنچه باید در برنامه درسی رسمی ملی، به عنوان یکی از مهمترین زیرنظام‌های سند تحول بنیادین و فصل مشترک همه متولیان آموزش و پرورش مد نظر قرار گیرد رعایت تقویم زمان‌بندی آموزشی است، تقویمی که فارغ از فعالیت‌های فوق برنامه، حاصل تقسیم محتوای معین کتب درسی بر روزها و هفته‌های فعال سال تحصیلی است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: واضح است که تعطیلات مدارس بیش از میزان پیش بینی شده در این برنامه می‌تواند فرایند آموزش و پرورش را با مشکل جدی مواجه نماید.

صابری تولایی عنوان کرد: خوشبختانه، با همت مدیران محترم مدارس و متولیان یاددهی یادگیری به ویژه دبیران، می‌توان با بهره‌گیری از توانمندی و روزآمدی مهارت بسیاری از دانش‌آموزان در حوزه it و فضا و امکانات تحت وب و  مجازی که به سهولت در دسترس همگان قرار دارد به عنوان یک فرصت و موقعیت مناسب یادگیری در ساعات خارج از برنامه درسی رسمی مدارس اقدامات مؤثری تدبیر نمود.

صابری تولایی گفت: مطابق برنامه ریزی صورت گرفته در حوزه معاونت آموزش متوسطه، به زودی دستورالعملی جهت بهره گیری از این فرصتها جهت مدیریت زمان و جبران عقب افتادگی درسی دانش آموزان با توجه به شرایط موجود به ادارات و مدارس استان ابلاغ می شود.

وی خاطرنشان کرد: از اولیاء محترم دانش آموزان نیز، انتظار دارد در اجرای هرچه کیفی تر این موارد با مدیران مدارس و دبیران محترم همکاری وهماهنگی نمایند؛  مدارس نیز می‌توانند نتیجه فعالیت و عملکرد مفید دانش آموزان را به عنوان نمرات مستمر دروس لحاظ کنند.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.