مدیر کل کمیته امداد استان خراسان رضوی گفت: میزان اعتبارات اشتغال نسبت به سال گذشته ۲.۵ برابر شده و بیش از ۷۰ درصد منابع بانکی جذب و در اختیار خانواده‌ها قرار گرفته است.

افزایش ۲.۵ برابری اعتبار اشتغال مددجویان/ جهیزیه از مشکلات اصلی ماست

به گزارش قدس آنلاین،  حبیب الله آسوده امروز  در نشست خبری جشن نیکوکاری ۹۸ به صورت آنلاین(لایو) ضمن اشاره به چهل و دومین سال تاسیس کمیته امداد، اظهار کرد: هفته احسان و نیکوکاری با شعار «عید را به خانه‌هایشان ببریم» از روز شنبه دهم اسفند ماه در سراسر کشور آغاز شده است. در استان خراسان رضوی باتوجه به شیوع ویروس کرونا، پایگاه‌های معابر عمومی جمع آوری و پایگاه‌های مدارس و مصلی‌های نماز جمعه تعطیل شده است، اما از شیوه‌های نوین، الکترونیکی و شیوه‌های غیرحضوری برای جذب مشارکت‌های نیکوکاران استفاده می‌کنیم تا سال خوبی را برای هم‌استانی‌های نیازمند رقم بزنیم. وی افزود: هفته نیکوکاری ایامی است که قلب‌ها به یکدیگر نزدیک می‌شود و برای رضای خدا  و کمک به یکدیگر از مال خود می‌گذریم و این موارد است که  به بشریت کمک می‌کند. اگر همه تلاش کنیم در کنار یکدیگر باشیم، فقر از بین می‌رود، فقر در جامعه اسلامی مذموم است اما اگر فقیری پیدا شد وظیفه ماست که به او کمک کنیم. مدیر کل کمیته امداد خراسان رضوی بیان کرد: در حال حاضر برای تامین بسته کمک‌های معیشتی و اقتصادی و بسته‌های سلامت نیازمند همراهی یکدیگر هستیم.

کمک‌های مردم مطابق نیت‌هایشان توزیع می‌شود

آسوده خاطرنشان کرد: ما وظیفه داریم کمک‌های مردم را مطابق نیت آنان توزیع کنیم؛ شرعا، قانونا و عرفا هیچ وجوه مردمی و کمک مردمی از شهری به شهر دیگر انتقال د اده نمی‌شود، بلکه طبق نیت افراد به نیازمندان شناسایی شده تعلق می‌گیرد. امسال دو برنامه جدی را در دستور کار قرار داده‌ایم؛ برنامه اول این است که حداقل به تمام خانواده‌های نیازمند یک بسته معیشتی کمک کنیم، برنامه دوم اکرام ایتام و محسنین است؛ امسال ارقام کاهش پیدا کرده و هر کس با پرداخت ۱۰ هزار تومان در ماه می‌تواند حامی یک فرزند شود. کمک به فرزندان تنها یک کمک مالی نیست بلکه نشان‌دادن کرامت و عزت انسانی است. وی با اشاره به پویش «من هم یک حامی‌ام» ادامه داد: نیکوکاران می‌توانند با مبلغ ۱۰ هزار تومان در قالب این پویش از کودکان یتیم و محسنین حمایت کنند که به این منظور می‌توانند عدد یک را به شماره ۳۰۰۰۳۳۳۳۵۱ ارسال نمایند.

وجود ۴۵ هزار فرزند محسنین و ایتام در خراسان رضوی

مدیر کل کمیته امداد استان خراسان رضوی تصریح کرد:  در حال حاضر قریب بر ۱۲ هزار یتیم در استان وجود دارد، ۳۰ هزار فرزند محسن و مجموعا حدود ۴۰ هزار الی ۴۵ هزار فرزند محسنین و ایتام در استان هستند که قطعا این تعداد اندک در مقابل بیشماری لطف و محبت شما می‌تواند اثرات خوبی داشته باشد.

آسوده گفت: در سال ۹۷ حدو  ۲۰۰۰ واحد مسکونی برای خانواده‌ها ساخته و ۹۵۰۰ فرصت شغلی ایجاد و بیش از ۱۰۰ هزا زائراز سراسر کشور به زیارت امام رضا(ع) مشرف شدند. در حال حاضر ۲۰۰ هزار خانواده تحت پوشش هستند که هزینه درمان آنان پرداخت شده و اجازه ندادیم که در این شرایط اقتصادی، درد فقر با درد بیماری توامان شود.

وی افزود: اولویت جمع آوری کمک‌ها برای جشن نیکوکاری و تهیه سبد غذایی و بهداشتی خانواده‌ها، نقدی است و نیکوکاران می‌توانند به منظور مشارکت در جشن نیکوکاری عدد ۲ را به سرشماره ۳۰۰۰۳۳۳۳۵۱ و یا با شماره گیری کد ussd # ۰۵۱ * ۱ * ۸۸۷۷ *  و نیز  واریز وجوه نقدی به شماره حساب  ۰۱۱۰۷۶۹۷۴۹۰۰۱ و یا شماره کارت مجازی ۱۲۴۰-۰۰۰۰-۹۹۷۹-۶۰۳۷ با شناسه واریز  ۸۸۰۴۰۳۷۳۸ نزد بانک ملی ایران به نام کمیته امداد اقدام کنند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با اشاره به شیوع کرونا ویروس در مشهد، بیان کرد: باتوجه به حمایت از ۶۰۰۰ بیمار تحت حمایت این نهاد، ضروری است تا نیکوکاران با مشارکت خود، کمیته امداد استان را همچون سنوات گذشته در تهیه سبد و اقلام بهداشتی همراهی کنند. همچنین امسال طرح ۲۰-۲۰ از ۲۰ اسفند آغاز و در ۲۰ فروردین به پایان می‌رسد و در قالب این طرح به صورت ویژه علاوه بر اجرای نذر قربانی و صدقه برای سلامتی هموطنان، در حوزه اکرام ایتام و کمک‌های خیرخواهانه و تهیه سبد معیشتی نیازمندان اقدام خواهد شد.

آسوده در خصوص اقدامات این نهاد به عنوان معین اقتصادی خلیل آباد، اظهار کرد: پروژه وسیعی در این شهرستان اجرا شده که به توانمندسازی مناطق شهری و روستایی شهرستان کمک می‌کند،   همچنین برای اشتغال‌زایی مددجویان کمیته امداد خلیل آباد ۱۱ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده است.

وی در خصوص خانه‌های قرآن اضافه کرد: شناسایی ۱۰۰خانه برای مددجویان مستعد و علاقه‌مند برای راه‌اندازی خانه قرآن انجام شده است.   با ایجاد این خانه‌های قرآنی قصد داریم تا آموزش‌های قرآنی را بدون هدر رفتن وقت و هزینه به درون خانواده و محلات زندگی آنها ببریم تا با حضور کودکان و بزرگسالان خانواده‌های قرآنی شکل بگیرند. با استفاده از ظرفیت موسسات قرآنی این خانه‌ها همچون یک موسسه قرآنی فرایند قرآنی را شامل تجوید، روان خوانی، روخوانی و مفاهیم آموزش می‌دهد که با شیوع ویروس کرونا، به صورت موقت فعالیت این مراکز تعطیل است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی عنوان کرد: مراکز نیکوکاری راه‌اندازی شده در سطح استان خودجوش و مردمی هستند و کمیته امداد تنها بر فعالیت آنان نظارت و راهبری می‌کند و تاکنون بیش از ۲۶۰ مرکز نیکوکاری در استان فعال هستند که بیش از ۶۰ مورد آنها در مشهد قرار دارند.

آسوده در خصوص میزان افراد تحت پوشش این نهاد در سال ۹۸ تصریح کرد: در حال حاضر ۲۰۰ هزار خانوار از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند که شامل ۱۷۰ هزار خانوار مستمر بگیر و ۳۰ هزار خانوار یک یا چند خدمتی است و این درحالی است که میزان مددجویان مستمربگیر در سال ۹۷، حدود ۱۴۰ هزار خانوار بوده است.

جهیزیه یکی از دغدغه‌های اصلی کمیته امداد ومددجویان است

وی ادامه داد: جهیزیه یکی از دغدغه‌های اصلی کمیته امداد و مددجویان تحت حمایت است و هرچند کمک هزینه اهدایی ازدواج این نهاد ناچیز است، اما هدیه‌ای از سوی نیکوکاران و نظام به نوعروسان است که امیدواریم تا پایان سال همه نوعروسان تحت حمایت راهی خانه بخت شوند.

آسوده مطرح کرد: میزان اعتبارات اشتغال نسبت به سال گذشته ۲.۵ برابر شده و بیش از ۷۰ درصد منابع بانکی جذب و در اختیار خانواده‌ها قرار گرفته است. تاکنون بیش از ۲۱۰۰ واحد مسکونی در سال ۹۸  در مرحله اجرا، در حال اجرا و یا تحویل داده شده است و امیدواریم به تعهد خود که  ساخت ۳۰۰۰ واحد در ۲۰ ماه است، برسیم. بخشی از این واحدها در مناطق روستایی و بخشی دیگر در مناطق شهری ساخته خواهد شد تا یک آرامش روانی و آرامش سرپناه برای خانواده‌ها داده شود.

منبع : ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.