معاون فرهنگی، اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: به منظور اقدام پیشگیرانه از شیوع کرونا به همه بقاع متبرکه امامزادگان استان ابلاغ شده که در شرایط کنونی از برپایی اجتماعات و مراسم مذهبی در این اماکن متبرکه اجتناب کنند.

برپایی اجتماعات مذهبی در بقاع متبرکه خراسان رضوی ممنوع شد

به گزارش قدس آنلاین،  حجت‌الاسلام جمالی ایزدی افزود: طبق این ابلاغیه لزومی به بستن فضاهای باز غیر مسقف مانند صحن‌ها و فضای پیرامونی بقاع متبرکه امامزادگان نیست.

وی اضافه کرد: این ابلاغیه‌ها بر اساس مصوبات سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، دانشگاه علوم پزشکی و استانداری خراسان رضوی و پروتکلهای پیش بینی شده این اداره کل، تنظیم و به بقاع متبرکه امامزادگان استان ارسال شده است.

معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: بستن فضاهای مسقف بقاع متبرکه مانند تربت خانه‌ها، شبستان‌ها و سالنهای پیرامونی آن تنها در صورت هماهنگی با فرمانداری و مراکز بهداشت هر شهرستان و طبق تصمیم آنها انجام خواهد گرفت.

حجت الاسلام ایزدی افزود: خادمان بقاع متبرکه نیز در این ایام به حداقل خواهند رسید و از خادمان بالای ۵۰ سالن سن یا دارای بیماری زمینه‌ای مانند بیماری قلبی و ریوی و خادمانی که علایم بیماری کرونا را دارند برای خدمت در بقاع متبرکه استفاده نخواهد شد.

وی اضافه کرد: نکات مربوط به اقدامات پیشگیرانه از کرونا به تمام خادمان بقاع متبرکه امامزادگان خراسان رضوی از طریق ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستانها آموزش داده می‌شود.

معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: از آنجا که بقاع متبرکه امامزادگان در شهرستانهای مختلف خراسان رضوی شرایط مساوی ندارند و ظرفیتهای آنها و حتی نوع زائرانی که برای زیارت به این اماکن می‌آیند با یکدیگر متفاوت است تصمیم شورای تامین شهرستان برای اعمال هرگونه اقدام پیشگیرانه در آن بقاع ملاک عمل خواهد بود.

حجت الاسلام ایزدی افزود: در این راستا اخیرا شورای تامین شهرستان نیشابور رفت و آمد به محل زیارتی برخی بقاع متبرکه امامزادگان آن شهرستان را ممنوع کرده است اما این مصوبه شامل همه بقاع متبرکه در استان نمی‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر خادمان بقاع متبرکه امامزادگان خراسان رضوی موظف هستند همه نکات بهداشتی و ایمنی پیشگیرانه از کرونا را به طور کامل رعایت کنند اما نمی‌توان فضای باز بقاع و فضاهای غیرمسقف آن را بر روی مردم بست زیرا آنان نیاز به رسیدن به آرامش در اماکن مذهبی دارند.

معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: در هر صورت هم اینک فضای باز و غیرمسقف همه بقاع متبرکه امامزادگان در استان برای تردد زائران باز است اما در این ایام، اجتماعات مذهبی در بقاع انجام نمی‌گیرد تا شرایط به حالت عادی باز گردد.

۳۰۴ بقعه متبرکه مربوط به امامزادگان در خراسان رضوی وجود دارد و این استان از نظر تعداد بقاع رتبه هشتم کشور را در اختیار دارد.

تاکنون نتیجه آزمایش ابتلای ۱۹ نفر به سندروم حاد تنفسی در خراسان رضوی مثبت شده که یک نفر از آنها فوت کرده است.

از مجموع این ۱۹ نفر، هفت نفر در دانشگاه علوم پزشکی مشهد شبکه های بهداشت زیر مجموعه آن، ۹ نفر در نیشابور و سه نفر در سبزوار هستند.

منبع : ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.