جانشین رئیس بنیاد سلامت آستان قدس رضوی از ارائه هشت هزار و ۲۶۱ خدمت متنوع و رایگان پزشکی و دارویی در بیمارستان سیار رضوی مستقر در شهرستان مهرستان استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

ارائه ۸۲۰۰ خدمت رایگان در بیمارستان سیار رضوی مستقر در مهرستان

محمود ابراهیمی ابراز کرد: این خدمات درمانی تخصصی به چهار هزار و ۸۶۷  مراجعه‌کننده در نخستین مأموریت داخل کشور سامانه سیار بیمارستان رضوی با چهار دستگاه اتوبوس بیمارستانی خود در قالب اردوی جهادی «سردار شهید حاج قاسم سلیمانی» از ششم تا نهم اسفند سال جاری در مهرستان ارائه شد.  

وی با تأکید بر اینکه سامانه سیار بیمارستان رضوی در قالب چهار دستگاه اتوبوس مجهز به امکانات اتاق عمل، اتاق ویزیت و بستری، دندان‌پزشکی و آزمایشگاه، سونوگرافی و رادیولوژی در مهرستان مستقر شده بود، گفت: در مجموع دو هزار و ۷۱۹ بیمار از خدمات ویزیت فوق تخصص نوزادان و فوق تخصص گوش، حلق و بینی و متخصصان جراحی عمومی، اطفال، ارولوژی و داخلی در این بیمارستان استفاده کردند.

جانشین رئیس بنیاد سلامت آستان قدس رضوی با بیان اینکه ویزیت پزشک متخصص داخلی با ۸۶۵ نفر بیشترین تعداد مراجعان را در اردوی پزشکی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به خود اختصاص داد، افزود: ۳۵۵ بیمار نیز از خدمات زنان و مامایی، ۱۴۵ بیمار از خدمات بینایی‌سنجی و ۲۵ بیمار از خدمات جراحی سرپایی در این اردوی جهادی بهره‌مند شدند.

ابراهیمی ادامه داد: خدمات معاینه، آموزش و کشیدن دندان نیز توسط دندان‌پزشک به ۴۶۰ بیمار در اتوبوس مجهز به یونیت‌های دندان‌پزشکی بیمارستان سیار رضوی ارائه شد.

وی با اشاره به بهره‌مندی سه هزار و ۹۵۰ بیمار از خدمات دارویی رایگان اردوی جهادی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: در مجموع ۳۷۷ بیمار محروم شهرستان مهرستان از خدمات پاراکلینیکی سونوگرافی، رادیولوژی و آزمایشگاه سامانه در اتوبوس بیمارستانی مجهز به این خدمات استفاده کردند.

جانشین رئیس بنیاد سلامت آستان قدس رضوی گفت: همچنین ۲۳۰ بیمار از خدمات بستری موقت، نوار قلب، تزریقات و پانسمان بیمارستان سیار رضوی مستقر در این شهرستان سیستان و بلوچستان بهره‌مند شدند.

 وی به همکاری معاونت محرومیت‌زدایی آستان قدس رضوی و برخی از نهادهای نظامی و دولتی استان سیستان و بلوچستان در برگزاری این اردوی جهادی اشاره و اضافه کرد: بیش از ۳۰ نیروی خادمیار سلامت و افتخاری اعم از پزشک، پرستار، تکنسین و... از مشهد و زاهدان در این اردوی جهادی بنیاد سلامت آستان قدس رضوی حضور داشتند.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.