معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از آغاز طرح بسیج ملی شکست کرونا در مناطق زیرپوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی با مشارکت چهار هزار نیروی بهداشتی خبر داد.

طرح بسیج ملی شکست کرونا در خراسان رضوی آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین،  دکتر مهدی قلیان اول گفت: در حال حاضر یک هزار و ۴۰۰ واحد ارائه خدمات بهداشتی شامل خانه‌های بهداشت، مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه‌های بهداشتی و درمانی شهری و روستایی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد دایر است.
وی افزود: در اجرای طرح بسیج ملی شکست کرونا با همکاری نیروهای بهداشتی مستقر در واحدهای یاد شده در مرحله اول مردم نسبت به احتمال ابتلا به عفونت‌های حاد تنفسی و  علائم مشکوک به کرونا غربالگری می‌شوند.
وی ادامه داد: در این راستا با مراجعه به پرونده الکترونیک سلامت و تماس با شهروندان در زمینه دارا بودن علائم مشکوک به کرونا از آنان سوال می‌شود و در صورت داشتن اینگونه علائم برای ارجاع به مراکز درمانی تحت بررسی و پیگیری قرار می‌گیرند.

هم اکنون حدود پنج میلیون نفر از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری استان خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و بقیه توسط دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت حیدریه، تربت‌جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شوند.

 طرح بسیج ملی شکست کرونا  با رهبری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از صبح امروز در سراسر کشور آغاز شد.

براساس گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نتیجه آزمایش ۳۶ بیمار مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در استان خراسان رضوی مثبت اعلام شده است.

به گفته دکتر علی اصغر انجیدنی دبیر کمیته مراقبت و درمان بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکنون هشت نفر در این استان به خاطر ابتلای به این ویروس جان باخته‌اند که ۶ نفر از این تعداد در حوزه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دو نفر نیز در نیشابور بوده‌اند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.