دانشگاه صنعتی شریف با رشد بیش از ۸۰ پله در حوزه مهندسی و فناوری موفق به کسب مقام اول کشوری در تازه ترین رتبه بندی موضوعی مؤسسه کیو اس شد.

کسب مقام اول کشوری دانشگاه شریف در رتبه بندی کیو اس

به گزارش قدس آنلاین، بر طبق آخرین نتایج رتبه‌بندی موضوعی مؤسسه کیو اس دانشگاه صنعتی شریف با رشدی بی‌سابقه توانست در دو حوزه اصلی و ۱۰ حوزه موضوعی رتبه کسب کند.

در حوزه مهندسی و فناوری دانشگاه صنعتی شریف با رشدی بی‌سابقه نسبت به سال گذشته (رتبه ۳۰۸) توانست رتبه ۲۲۱ جهان را بدست آورد. در حوزه علوم طبیعی نیز دانشگاه صنعتی شریف توانست رتبه اول کشور و رده‌ی ۴۰۱-۴۵۰ جهانی را کسب نماید.

با بررسی نتایج این رتبه‌بندی این نکته قابل توجه است که دانشگاه صنعتی شریف موفق به کسب رتبه اول کشوری در ۹ حوزه‌ی موضوعی مهندسی برق و الکترونیک، علوم کامپیوتر و فناوری‌اطلاعات، مهندسی شیمی، مهندسی مکانیک و هوافضا، مهندسی عمران و سازه، فیزیک و نجوم، ریاضیات، علم مواد و آمار و تحقیق درعملیات نیز شده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شریف، نام دانشگاه صنعتی شریف در جداول رتبه بندی ۱۲ حوزه‌ی کلی و جزیی مشاهده می‌شود و با وجود رقابت سنگین دانشگاه‌های منطقه، رتبه جهانی این دانشگاه در هفت رشته تخصصی ارتقا یافته است.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.