نذر سلامت از مشهد آغاز شد. نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای‌اسلامی با اعلام این مطلب به خبرنگار ما گفت: با توجه به شرایطی که در کشور به دلیل شیوع بیماری کرونا پیش آمده، این روزها شاهد تعداد قابل‌توجهی از افرادی هستیم که در کنار مشکل بیماری به آسیب‌های دیگری نیز مبتلا شده‌اند. آسیب‌هایی مانند کاهش یا از بین رفتن درآمدها.

شرکت در طرح نذرسلامت



سرور هادیان/

 نذر سلامت از مشهد آغاز شد. نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای‌اسلامی با اعلام این مطلب به خبرنگار ما گفت: با توجه به شرایطی که در کشور به دلیل شیوع بیماری کرونا پیش آمده، این روزها شاهد تعداد قابل‌توجهی از افرادی هستیم که در کنار مشکل بیماری به آسیب‌های دیگری نیز مبتلا شده‌اند. آسیب‌هایی مانند کاهش یا از بین رفتن درآمدها.

حجت‌الاسلام والمسلمین نصرالله پژمان‌فرافزود: از این رو در جلسه‌ای که با استاندار داشتم در ستاد تدبیر این پرسش را مطرح کردم که آیا برای گروه‌های مختلفی که امروز فعالیت‌های اقتصادی‌شان مختل شده دولت برنامه‌ای برای آن‌ها پیش‌بینی کرده و پاسخ آن بود که دولت برنامه‌ای ندارد.

وی تصریح کرد: به اعتقاد من با توجه به آنکه در ایام رجبیه هستیم و در روایت داریم که زمانی که حسنین(ع) کسالت پیدا کردند، پیامبر بزرگوار اسلام امیرالمؤمنین(ع) را دعوت کردند و فرمودند: برای سلامتی بچه‌ها نذر بکنید و روزه بگیرید و مقداری هم صدقه و انفاق به کسانی که نیازمندند داشته باشید.

از این رو به ذهنم رسید برای سلامتی خودمان، خانواده‌هایمان و همه هم‌میهنانمان نذر سلامتی انجام دهیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان با اشاره به این نکته که طراحی نذرسلامت نیاز به همکاری و همدلی همه دارد، بیان کرد: نام این طرح را نذر سلامت طراحی کردم و با دوستانمان در کمیته امداد، وزارت رفاه و ستاد حاشیه شهر مشهد و مجموعه خیران و تشکیلات مرتبط با این موضوع مطرح کردم که افرادی که در هیچ نوع پوشش حمایتی از جانب سازمان‌های حمایتی چون بهزیستی و کمیته‌امداد و... قرارندارند و حمایت قانونی از آن‌ها نمی‌شود، برنامه‌ای باید داشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین پژمان‌فر خاطرنشان کرد: کارگران سرگذر، دستفروشان و کارگرانی که روزمزد هستند و این روزها درآمدی ندارند، اما توانمند هستند و اگر کاری باشد می‌توانند زندگی را بگردانند، باید امروز به معیشت آن‌ها اندیشید.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا آمار این افراد در حال حاضر مشخص شده، بیان کرد: حدود ۴۰ هزارکارگر ساختمانی هستند که تعدادی از آن‌ها کارگران فصلی و منابع درآمدی دیگری دارند که در زمان بیکاری بتوانند هزینه زندگی‌شان را تأمین کنند، اما از کسانی که درآمدشان متوقف شده هنوز آماری موجود نیست، اما با کمک وزارت رفاه و تعاونی‌ها، انجمن‌های حمایتی و ستاد حاشیه شهر در حال برآورد و شناسایی هستیم تا بتوانیم این افراد را حمایت کنیم.

 نماینده مجلس مردم مشهد و کلات تأکید کرد:شعارمان این است که «در مشهد کسی شب گرسنه نخوابد» و امیدوارم با همدلی و همراهی بتوانیم این کار را انجام دهیم.

وی افزود:همه افراد می‌توانند در این نذر با هر مبلغی که در توان دارند سهیم شوند تا این کار خداپسندانه و انساندوستانه انجام شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین پژمان‌فربا اشاره به این نکته که با همکاری بانک ملی‌مرکزی و کمیته‌امداد، شماره‌های متمرکز ایجاد خواهد شد تا همه بتوانند در این همدلی سهیم شوند، گفت:همه افراد حقیقی و حقوقی با کمک و واریز وجوهاتشان در یک حساب کمیته‌امداد از ۵ درصد کمک کمیته‌امداد به مبلغ واریز شده نیز بهره‌مند خواهند شد تا به افراد واجد شرایط در نذر سلامت کمک شود.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح که بستگی به ادامه بیماری کرونا دارد آمادگی لازم را از یک الی سه ماه خواهیم داشت تا اقلام ضروری خوراکی و بهداشتی را به اقشار آبرومند و در فشار این بحران برسانیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین پژمان‌فر اظهار کرد:اولین توزیع طرح نذرسلامت از پنجشنبه آغاز خواهد شد و برای حسن نظارت براجرا در تمام جلسات شرکت خواهم داشت.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس بیان کرد : پیش‌بینی‌مان در این طرح حمایت از ۵ هزار نفراست که اگرچه این طرح از مشهد آغاز خواهد شد، اما امیدوارم در تمام کشور اجرایی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.