مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی از کاهش ۵۲ درصدی مسافران ورودی به استان بر اثر شیوع کرونا، در مقایسه با سال گذشته خبر داد.

کاهش ۵۲ درصدی مسافران ورودی به استان طی دو هفته گذشته

به گزارش قدس آنلاین، ابوالفضل مکرمی‌فر اظهار کرد: در مقایسه با سال گذشته در چنین بازه زمانی(دو هفته گذشته و از زمان شیوع ویروس کرونا)، ۵۲ درصد کاهش مسافر ورودی به استان را شاهد هستیم.   همچنین همان‌طور که از قبل اعلام شده، مسافران ورودی از راه‌آهن، فرودگاه و ترمینال نیز مورد کنترل و تب‌سنجی قرار می‌گیرند، پایانه مسافربری مشهد روزانه سه بار ضدعفونی و گندزدایی می‌شود و فروش بلیت اینترنتی شده و نیازی نیست افراد به پایانه‌ها مراجعه کنند.
مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی، تصریح کرد: در حال حاضر تعداد ۷۸ رام قطار ورودی به مشهد در راه‌آهن به ۱۱ رام کاهش پیدا کرده که کاهش فاحشی در این بخش بوده است، در فرودگاه‌ها نیز کاهش سفر و تعداد مسافران را شاهد هستیم و مسافران شخصی نیز بیشتر بین شهرستان‌های استان در حال جابه‌جایی هستند که از طریق ورودی‌های استان چک و کنترل می‌شوند.
وی ادامه داد: البته کمیته‌های ۱۳ گانه ستاد اجرایی خدمات سفر نیز آمادگی لازم را دارند و تمام تمهیدات لازم انجام گرفته است که با فروکش کردن این ویروس و اعلام رسمی از سوی ستاد پیشگیری کرونا که در مشهد با محوریت استانداری است، به محض برطرف شدن این موارد و بازگشت وضعیت به حالت عادی، با اقدامات نشاط‌آور در مجموعه‌های تاریخی و جشن‌های نوروزی بتوانیم میزبان زائران و مسافران باشیم تا بتوانند مانند سنوات گذشته تجربه سفر خوبی به مشهد را داشته باشند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.