همدان- معاون خدمات شهری شهرداری همدان گفت: در راستای فعالیت های استقبال از بهار ۹۹ بیش از ۱ میلیون بوته گل فصلی بهاره شامل: بنفشه، همیشه بهار، آنمون، شب بو و لاله در سطح بوستان‌ها، میادین، بلوارهای اصلی شهر کاشته می‌شود که با توجه به ظرافت و وجود گل‌های رنگارنگ، زیبایی و طراوت خاصی به سیمای شهری می‌بخشد.

کاشت بیش از یک میلیون بوته گل فصلی بهاره در سطح شهر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی معاون خدمان شهری شهرداری همدان وحید علی ضمیر با اشاره به شرایط کنونی به جهت نیاز به افزایش نشاط اجتماعی، بیان کرد: هیچ فعالیت مربوط به استقبال از بهار که برای مردم ضرر نداشته باشد از جمله فضاسازی شهری و گلکاری‌ها تعطیل نخواهد شد.

وی درخصوص آماده سازی پارک ها و بوستان ها ادامه داد: فعالیت آب نماها، کاشت گونه‌های فصلی و دائمی، درخت و درختچه، بازپیرایی فضای سبز ، رسیدگی و رفع نواقص سیستم روشنایی پارک ها، تعمیرآبخوری ها و شیرآلات، رنگ آمیزی و شستشوی آبنماها و  مبلمان پارک ها، نصب و رفع نقص وسایل تفریحی و ست های ورزشی ، شستشوی جداول معابر پارکها و  بررسی وضعیت سطل ها و باکس های زباله داخل پارک ها و ... از جمله مواردی است که شهرداری همدان برای استقبال از نوروز در دست اقدام دارد.

علی ضمیر افزود: سرویس های بهداشتی که باز هستند (مجاور تالار فجر، نمازخانه امام حسن(ع)، پارک شهروند، پارک مردم و پارک فدک، میدان باباطاهر و خیابان باباطاهر) روزانه نیز در چندین نوبت ضدعفونی و گندزدایی می گردند.

وی با بیان اینکه نصب نمادهای نوروزی نسبت به سال گذشته افزایش خواهد داشت، اعلام کرد: بر این اساس بیش از ۳۰۰ قطعه نماد نوروزی توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری در نقاط مختلف شهر همدان جانمایی می‌شود که در همین راستا نمادهای نوری، نقاشی‌های دیواری و آماده‌سازی جداره شهری نیز انجام خواهد شد.

 معاون خدمان شهری شهرداری همداندر پایان به کاشت ۸ هزاراصله نهال مثمر هم که به شهروندان تحویل و در جلوی درب منازل آنها کاشته شد، اشاره کرد و گفت: شهرداری همدان با برنامه ریزی ویژه جهت کاشت نهال گام موثری در توسعه فضای سبز شهری برمی دارد که این مهم قطعا با همراهی، همیاری و مشارکت تمام شهروندان کامل خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.