خراسان شمالی- استاندار خراسان شمالی گفت: باید پیش نویس طرح جامع مقابله با کرونا تا آخر همین هفته به صورت عملیاتی آماده ارائه باشد.

طرح جامع مقابله با کرونا تدوین شود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل استانداری خراسان شمالی، دکتر محمدعلی شجاعی در کارگروه ویژه کنترل و مراقبت کرونا ویروس اظهار داشت: در طرح جامع مقابله با کرونا باید مسئله سازماندهی در روستاها و مبادی ورودی روستاها هم دیده شود در این راستا می توان از ظرفیت بسیج، سپاه و خود روستاها استفاده کرد.

وی بر اقدامات حوزه های فوق و تقسیم وظایف با جزئیات در این طرح نیز تاکید کرد و گفت: در حال حاضر در سطح کشور تنها حوزه درمان درگیر شده در حالیکه اهمیت حوزه بهداشت بسیار بالاتر است زیرا باید بر مباحث پیشگیری و رعایت بهداشت بیشتر تاکید کرد.

ممنوعیت کاردستفروش ها

 وی در ادامه سخنان خود بر ممنوعیت کار دستفروش ها در سطح شهرستانها تاکید کرد و افزود: این مصوبه باید به تمامی شهرداری ها ابلاغ شود تا برخورد جدی و قاطعانه صورت گیرد پس در این خصوص با کسی تعارف نداریم زیرا بحث جان مردم مطرح است.

 شجاعی خبر از راه اندازی اپلیکیشنی با نام" سروینا" در قالب خرید اینترنتی در سطح استان داد و خاطرنشان کرد: در این اپلیکیشن ۳۴۰۰ قلم کالا وجود دارد و شرکت های مسئول باید در به روز رسانی این کالاها جدیت داشته باشند.

وی در ادامه اظهار داشت:افزایش اقلام، گسترش کار در سطح استان توسط فرمانداران شهرستانها و اطلاع رسانی باید در این حوزه انجام شود.

استاندار خراسان شمالی در خصوص موضوع تردد اتوبوس های جاده ای در سطح شهرها با ابراز گلایه از ناتوانی سازمان پایانه های راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در اجرای مصوبه گفت: بحث قرار گیری خراسان شمالی در بین استانهای همجوار خطرناک است لذا نباید شاهد تردد مسافران از استانهایی با وضعیت قرمز باشیم.

وی افزود: نباید از هیچ کاری دریغ کرد و همه باید پای کار بوده و توزیع اقلام نیز به سرعت انجام شود و در پایان نیز تاکید می کنم که در ایام نوروز پذیرای هیچ مهمانی خارج از استان نخواهیم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.