شرکت اپل تصمیم به لغو رویداد مطبوعاتی معرفی دستگاه های هوشمند خود به دلیل انتشار ویروس کرونا گرفت.

رونمایی از محصولات جدید اپل به دلیل بحران کرونا لغو شد

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، شرکت اپل به دلیل بحران شیوع ویروس کرونا به تازگی رویدادی را که برای ۳۱ مارس برنامه ریزی کرده بود، لغو کرد.

انتظار می رود این شرکت گوشی هوشمند پیش بینی شده آیفون SE ۲ (با نام آیفون ۹) را با طراحی جمع و جور معرفی کند، آیفون ۹ یکی از دستگاه های پیش بینی شده از سوی توسعه دهندگان است و به دلیل برچسب قیمتی که احتمالاً پایین تر از سایر دستگاه ها انتظار می رود داشته باشد محصولی جذابی است و احتمالا با استقبال بسیار خوب کاربران مواجه خواهد شد.

با این حال که رویداد معرفی محصولات اپل در تاریخ ۳۱ مارس لغو شده ، اپل هنوز تاریخ جدیدی را برای این رویداد اعلام نکرده است. جدا از آیفون ۹ دوست داشتنی ، قرار بود اپل نیز در این رویداد آیپد پرو جدید را به بازار عرضه کند.

این تصمیم برای لغو این رویداد در حالی اتخاذ شده است که سانتا کلارا بخاطر افزایش تعداد عفونت های COVID-۱۹ در این منطقه ، ممنوعیت موقت در اجتماعات عمومی را اعلام کرده است.

با توجه به لغو رویداد و ممنوعیت اجتماعت عمومی در منطقه انتخابی اپل ، این شرکت در حال حاضر در جستجوی گزینه های متفاوتی مانند انتقال این رویداد به مکان دیگری یا تنظیم یک مطبوعات آنلاین است ولی هنوز در این مورد اطلاعیه های رسمی اعلام نشده است.

گزارش ها حاکی از آن است که بسته به توانایی شرکت اپل در افزایش ظرفیت تولید فعلی ، گوشی هوشمند آیفون ۹ در ماه مارس یا بعد از آن راه اندازی شود، اگر اپل نتواند سرعت تولید را افزایش دهد، که احتمالاً این اتفاق به دلیل تعطیلی کارخانه های اپل در چین به علت شیوع ویروس کرونا ممکن نیست ، می تواند بر راه اندازی سری پرچمداران آینده خود یعنی آیفون ۱۲ که قرار است در ماه سپتامبر امسال وارد بازار شود تمرکز بیشتری کند.

اپل ممنوعیت سفر را برای مهندسان خود تا پایان ماه آوریل تمدید کرده است که این اتفاق چرخه تولید آیفون ۱۲ را قطعا به تأخیر می اندازد، در شرایط عادی ، مهندسان اپل به چین سفر می کردند تا قبل از اقدام به تولید انبوه ، محصولات جدید را بررسی کنند، اگر قرار است این شرکت آیفون ۱۲ را تا پاییز سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه کند ، این دستگاه باید تا ماه مارس تحت تولید انبوه قرار گیرد.

لغو رویداد ۳۱ مارس ، تعطیلی کارخانه های اپل در چین،  تعطیلی فروشگاه ها در ایتالیا و سایر نقاط دنیا و اتفاقات ناشی دیگر از شیوع ویروس کرونا ضربه و ضرر بسیار سنگین تری را می تواند برای اپل به نسبت رقیبان خود داشته باشد.

تنها امید مسئولان اپل به افزایش دمای هوا در هفته های آینده است، در بهترین حالت ممکن برای این شرکت بزرگ ، دوام ویروس کرونا در هفته های آتی کاهش می یابد زیرا نیمکره شمالی شروع به گرمتر شدن است، اگر اینگونه باشد ، تولیدکنندگان اپل دوباره به برنامه خود باز می گردند و باعث می شود تا بعد از این ماه هیچ تاخیر و ضرر دیگری متوجه این شرکت نشود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.