کارگران روزمزد، کارگران ساختمانی، کارگران واحدهای زیرپله‌ای، بساطی‌ها و دستفروشان و همچنین مشاغل آزاد مثل آرایشگاه‌ها، باشگاه‌های ورزشی، رستوران‌ها، تالارها، هتل‌ها، استخرها، مراکز تفریحی و فست‌فودها از جمله مشاغل آسیب‌دیده‌ای هستند که ویروس کرونا بساط کاروکاسبی آن‌ها را مختل کرده است.

وام + کمک‌نقدی؛ بسته حمایتی ویژه به خانواده‌هایی که در اثر کرونا آسیب دیده‌اند

قدس آنلاین؛ کارگران روزمزد، کارگران ساختمانی، کارگران واحدهای زیرپله‌ای، بساطی‌ها و دستفروشان و همچنین مشاغل آزاد مثل آرایشگاه‌ها، باشگاه‌های ورزشی، رستوران‌ها، تالارها، هتل‌ها، استخرها، مراکز تفریحی و فست‌فودها از جمله مشاغل آسیب‌دیده‌ای هستند که ویروس کرونا بساط کاروکاسبی آن‌ها را مختل کرده است.

پس از شیوع کرونا در کشور، دولت در سلسله برنامه‌های حمایتی تصمیم گرفت به بسیاری از مشاغل خرد و کوچک و کارگاه‌های زیان‌دیده از شیوع کرونا که بیشتر آن‌ها ناچار به تعطیلی کسب و کار خود شده‌اند یاری رساند. از جمله مصوبه تمدید زمان بازپرداخت اقساط سررسید شده و امهال بدهی‌های بانکی بنگاه‌ها تا فعالان اقتصادی بتوانند ظرف یکی دو ماه مهلت داده شده مسائل پیش آمده در حوزه کاری خویش را با فراغ بال بیشتری سامان ببخشند.

 در این میان برخی کارفرمایان منصف نیز با درک شرایط موجود نهایت همکاری را با صاحبان کسب‌وکارها داشته اند. حتی برخی پاساژها اجاره غرفه‌های خود را یکی دو ماه بخشیده‌اند که کار آن‌ها از این جهت قابل قدردانی است.

وزارت کار نیز ضمن شناسایی ۹۴۰ بنگاه آسیب‌دیده در رسته‌های مختلف، حمایت خود را از بنگاه‌های آسیب‌دیده با اختصاص ۳هزارمیلیارد تومان اعتبار اعلام کرده که در قالب اعطای تسهیلات و بیمه بیکاری خواهد بود.

**اعطای بسته‌حمایتی معیشتی به ۷میلیون نفر

دولت در اقدامی دیگر گفته حدود ۷میلیون نفر نیازمند حمایت را شناسایی کرده و قرار است به این افراد دو بسته معیشتی ویژه بدهد. در برآورد اولیه حدود ۴میلیون خانوار مشمول اولین بسته هستند که البته پس از ثبت‌نام متقاضیان و استحقاق‌سنجی افراد، به نوبت به آن‌ها پرداخت خواهد شد. با این بسته مشمولان می‌توانند خرید اعتباری کنند. این بسته شبیه وام قرض‌الحسنه به افراد پرداخت می‌شود و کارگران ساختمانی، کارگران فصلی و روزمزد و دستفروشان، رانندگان تاکسی و کارگران رستوران‌ها می‌توانند با دریافت این بسته یک الی ۲میلیون تومان خرید اعتباری انجام دهند.

این وام ۱۲درصد سود دارد که ۸درصد آن را سازمان برنامه و بودجه پرداخت می‌کند. دریافت این وام نیاز به ضامن ندارد و با کارت یارانه قابل پرداخت است. این رقم ۳۰ ماهه بازگردانده می‌شود که سه ماه تنفس دارد و اقساط آن ماهیانه ۸۰ هزار تومان است.

بسته دوم مربوط به حدود ۳میلیون نفر است که نیمی فاقد درآمد ثابت بوده و ۵/۱ میلیون نفر از آن‌ها نیز فاقد هر گونه شغلی هستند. این افراد به گفته محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه مشمول دریافت ۲۰۰ تا ۶۰۰هزار تومان در ماه خواهند شد. بسته حمایتی فوق برای خانوار تک‌نفره: ۲۰۰ هزار تومان، خانوار دو نفره: ۳۰۰ هزار تومان، خانوار سه‌نفره: ۴۰۰ هزار تومان، خانوار چهارنفره: ۵۰۰ هزار تومان، خانوار پنج نفره و بالاتر: ۶۰۰هزار تومان است که در هفته آینده اولین بسته حمایتی به حساب آن‌ها واریز خواهد شد.

** کمک ۵میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان برای حفاظت از کودکان کار

از جمله اقدام‌های شایسته ذکر دیگر، کمک ۵میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان برای حفاظت از کودکان کار در برابر کرونا بود که به دنبال درخواست سازمان بهزیستی کشور مبنی بر تأمین هزینه بسته‌های بهداشتی مراقبتی کودکان کار در سراسر کشور توسط  بنیاد مستضعفان تأمین و به حساب سازمان بهزیستی واریز شد.

**وضعیت بغرنج صنعت گردشگری

هنوز هم بخشی از مشاغل هستند که توان جبران خسارت‌های ناشی از کرونا در کوتاه‌مدت را ندارند. اکنون بیش از دو هفته از بخش‌نامه سازمان هواپیمایی و تعیین تکلیف ایرلاین‌ها از سوی وزیر راه و شهرسازی برای بازگرداندن پول مسافران می‌گذرد، اما گلایه مسافران از عدم‌پرداختی‌ها از سوی ایرلاین‌ها افزایش یافته است.

با وجود پیگیری‌های مستمر سازمان هواپیمایی کشور، بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی پرداخت پول مسافران بابت هزینه کنسلی پروازها را به پس از تعطیلات عید نوروز و سال ۹۹ موکول کرده‌اند.

فعالان این عرصه اما از مردم می‌خواهند شرایط بخش گردشگری را که ضرر مالی زیادی را در ۶ ماه گذشته متحمل شده، درک کنند. طبق سخنان امیررفیعی، ‌ رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی دفاتر سفر و گردشگری هنوز دفتر آژانس مسافرتی پلمب نشده، اما تعزیرات به این کار تهدید کرده است.

به گفته وی، هتل‌داری که از آژانس پول گرفته تا پیش از عید بازسازی کند معلوم است اکنون پولی ندارد به آژانس یا مردم بازگرداند. این همه فشار موجب می‌شود دفاتر خدمات مسافرتی تعطیل شوند و دیگر پاسخگوی مسافر نباشند. در این وضعیت اگر زمان دهیم تا آژانس کار کند و پول مردم را عودت دهد، بهتر است یا اینکه آن‌ها را پلمب کنیم و آمار بیکاری را بالا ببریم؟

مسعود طباطبایی، مدیرعامل یک شرکت گردشگری نیز گفته است : تاکنون بیش از ۵۰میلیارد تومان بلیت استرداد شده و این رقم تا پایان سال قطعاً افزایش پیدا می‌کند. روزانه بیش از ۱۸هزار تماس با تیم پشتیبانی علی‌بابا برقرار می‌شود و تمام پروازهای خارجی و بخش عمده‌ای از پروازهای داخلی، قطارها و بلیت‌های اتوبوس در حال استرداد شدن است. در حال حاضر علاوه بر اینکه تمام فروشمان برگشت خورده، بازار شب عید را هم کاملاً از دست داده‌ایم. می‌دانیم که شرایط فعلی زمان مناسبی برای سفر نیست و به مشتریان خود هم می‌گوییم بهتر است سفر نکنند.

** ۴۰درصد ریزش مشتری رستوران‌ها

از دیگر کسب و کارهای آسیب‌دیده، رستوران‌داران هستند، چون این ویروس از طریق لمس و تنفس منتقل می‌شود. مردم از خریدن غذای حاضری در بیرون از خانه اجتناب می‌کنند. به گفته علی‌اصغر میرابراهیمی، رئیس اتحادیه دارندگان رستوران و سلف‌سرویس، از زمان شیوع کرونا، کسب‌وکارهای اعضای این اتحادیه آسیب جدی دیده است، به‌گونه‌ای که واحدهای زیادی تا آستانه تعطیلی پیش خواهند رفت؛ چنانکه بسیاری از رستوران‌های تهران بین ٣٠ تا ٤٠‌درصد ریزش مشتری داشته‌اند. براساس آمارو ارقام، گردش مالی رستوران‌داران در سال چیزی در حدود ۲۴هزار میلیارد تومان است که در این روزها بنا بر شیوع کرونا از حجم آن به شکل قابل‌توجهی کاسته شده است.

** فرصت از دست رفته در بازار پوشاک

محسن نظری، رئیس اتحادیه قهوه‌خانه‌داران و سفره‌خانه‌های سنتی هم اعلام کرده ۱۰۰درصد از ۵هزار واحدهای این صنف تعطیل شده‌اند. در صنف پوشاک هم منصور تیرگر، رئیس مرکز پژوهش‌های اتحادیه پوشاک تهران گفته است نزدیک به ۱۲میلیارد دلار یا ۱۹۲هزار میلیارد تومان در سال گردش مالی دارد که حداکثر فروش آن‌ها در آستانه نوروز است که هم‌اکنون این فرصت از دست رفته و خسارت‌های قابل‌توجهی به کاسبان این حوزه وارد کرده است.

**خسارت‌های هنگفت اقتصاد جهانی

باید توجه داشت این شرایط مختص ایران نیست، چرا که بیش از ۶۰ کشور درگیر بیماری جدید شده‌اند و اقتصاد جهانی نیز متحمل خسارت‌های سنگینی شده است.

شوک همه‌گیری این  ویروس در وهله اول غول اقتصاد جهانی یعنی چین را به زانو درآورد. در حال حاضر بسیاری از کارخانجات در کشور چین به حالت تعطیل یا نیمه‌تعطیل درآمده‌اند. گردشگری  که یک‌دهم کل اقتصاد چین را تشکیل می‌دهد، با افت سنگین مواجه شده و با تداوم این روند به نظر می‌رسد میلیاردها دلار به اقتصاد چین خسارت وارد شود. برآوردهای اولیه نشان می‌دهد تنها در ۲ ماهه ابتدایی سال جاری میلادی حدود ۱۸۵میلیارد دلار به اقتصاد چین خسارت وارد شده است.

شیوع ویروس کرونا ادامه دارد و نشانه‌هایی وجود دارد که اقتصادهای برتر دنیا هم به زودی وارد رکود می‌شوند، چون شیوع این ویروس به ضعف قبلی آن‌ها اضافه شده است. ژاپن، سومین اقتصاد بزرگ دنیا در سه ماهه پایانی ۲۰۱۹  پس از از بین رفتن تأثیر افزایش مالیات فروش و یک توفان قدرتمند، ۶/۱درصد کوچک‌تر شد. این بزرگ‌ترین رکود نسبت به سه ماهه قبل از آن از سال ۲۰۱۴ تا حالا بود.

هنگ‌کنگ هم وارد رکود شده و سنگاپور هم به زودی همین سرنوشت را پیدا می‌کند. تولید ناخالص داخلی در سه ماهه پایانی ۲۰۱۹ در اندونزی به پایین‌ترین حد خود در سه سال گذشته رسیده و مالزی کمترین تولید ناخالص داخلی را در یک دهه گذشته داشته است.

آلمان، بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا هم درست پیش از شیوع ویروس کرونا به خاطر کاهش فعالیت کارخانه‌های این کشور وارد رکود شده بود. شاخص حساسیت اقتصادی در آلمان در ماه فوریه به شدت پایین آمده که نشان‌دهنده ترس از ضربه خوردن اقتصاد جهان از ویروس کروناست.

**شرایط خرسی در آمریکا

شرایط اقتصاد جهانی به گونه‌ای است که رویترز اعلام کرده، ترس از ویروس کرونا ۵ تریلیون دلار از ارزش بازار سهام دنیا کم کرد که از زمان بحران مالی ۲۰۰۸ بی‌سابقه است. بر این اساس در اثر بی‌ثباتی ایجاد شده در اقتصاد جهانی، شاخص بورس در بسیاری از کشورها سقوط کرده است. در آمریکا شاخص بورس با یک سقوط آزاد که در ۳۲ سال گذشته بی‌سابقه بوده مواجه شده که به گفته فعالان این حوزه شرایط را خرسی کرده است. زمانی اعلام می‌شود که بازار در شرایط نزولی یا خرسی قرار گرفته که بیش از ۲۰درصد از ارزش خود را در مدت زمان کوتاهی از دست بدهد که این اتفاق عملاً برای بورس آمریکا افتاده است.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 105
  • نظرات در صف انتشار: 34
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اکبریزدی سرطاوس ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
    1 0
    درخواست وام. باتشکر زحمات
  • امین کشه نوکنده ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
    3 0
    بخدا بیکارم ۳۳ سالمه هزارتومن پول ندارم
  • فتح الله باقری شماره ملی 1140877208 ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
    1 0
    نمایشگاه خودرو بیکار
  • داود بهری نیاز به وام با تشکر از دولت محترم ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
    1 0
    نیاز به وام
  • داودبهری ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
    0 1
    باتشکرازدولت محترم
  • حمید ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
    1 0
    کجا ثبت نام وام میشه؟
  • ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
    2 0
    ثبت نام وام
  • داودبهری ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
    2 0
    درخواست وام حمایتی به علت شیوع بیماری کرونا
  • داودبهری ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
    1 0
    درخواست وام حمایتی به علت شیوع بیماری کرونا
  • عبدالوارث سوقی ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
    1 0
    درخواست وام دارم عبدالوارث سوفی کارگرساختمانی هستم
  • عبدالوارث سوقی ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
    1 0
    سلام کار ما تعطیل شده نیاز به کمک داریم
  • محمد ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    1 0
    هیچی ندارم صفر صفرم کمک کنید تروخدا کرونا نابودم داره میکنه
  • لیلی دریائی ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    0 0
    درخواست وام
  • مهراله ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    0 0
    کجا ثبت نام کنیم
  • صادق ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    0 0
    سلام ثبت نام چجوریه هیچکس راهنمایی یا اطلاع رسانی نکرد
  • احسان حسین خانی ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    0 0
    درخواست وام دولت برای بیماری کورونا چجوری
  • علی ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    0 0
    سلام دوستان این وام قرض الحسنه روچجوری بایدثبت نام کنیم؟؟
  • میثم ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    0 1
    بابا یکی به این مسئولین بی لیاقت بگه کارگر کم درامد یعنی یکی مثل من نه شغلی داره نه حقوقی نه بیمه ای صبح میره سر گذر تا یکی بیاد ببره سرکار.الان سه ماهه بیکارم دوتا بچه کوچیک شیر خوره دارم.مستاجرم سه ماهه کرایه ام عقب افتاده.وام رو باید به این بدبختا بدید.به من پول معیشتی کرونا ندادن که هیچ وام یک و دوتومنی هم فقط به اونایی که بیمه هستن میدن.
  • تیمورلطفی ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    0 0
    کا گر ساختمانی هستم بیکارم 4نفر هستم کمک کنی
  • اسماعیل رجبی ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    0 0
    سلام اینهمه از کار بیکار شده بعد فقط سه ملیون نفر گرفتن الان یک ماهه بیکارم دیشب واسه من هیچی نریختن بیمه هم نیستم بیمه بیکاری بگیرم نه خونه دارم نه ماشین یک ساله از شرکت بیرونمون کردن بعد میری سایت میگه درامد داری اطلاعات حساب بانکی خودمو همسرم رو هم دادم برسی کنن به خدا با یارانه زندگی میکنم میرفتم روزمزدی که اونم به لطف این ویروس خوابید لا اقل یه آدرس سایت واسه ثبت نام وام بدید هر مسوولی میاد فقط وعده میده میره باید خدارو شکر کنم این مریضی اومد از مسافرت و لباس و کلا خرج عید و عیدی معاف شدم
  • غفور ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    0 0
    آیاسرپرست چهار نفر هستم بیکارم آیا من دو هفته در خانه ام بدونه هیچ درآمدی واز مسئولین می خواهم که چگونه شناسایی وکمک نقدی کرده اند به خدابه وسیله کرونا بمیری بهتر تا اینکه در خانه بمانیم و منتظر وعده مسئولین باشیم
  • ۰۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
    0 0
    من سه کارگر ساختمانی تو یه شهرکوچیک تو خوزستانم سه بچه دارم و مستاجر.بخدا نمیدونم سر چه حساب کتابی کمک نقدی رو دادن ولی هر کس مسیول قسمت ما بود یا کور بود یا حالش خوب نبود،چون من وچند تا بدبخت تر از خودم جیزی دریافت نکردیم.نمیدونم گفتن فایده داره اصلا یا بیخود خودمو خسته کردم
  • یامین شکوری ۰۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
    0 0
    بخدا قسم یک سال بیکارم متاهل ومستاجر دوبچه دارم کارگر روزمزد الان هم که خانه نشین شدم بقران هیچ پولی ندارم زن و بچه هام گرسنه می خوابن سهام عدالت به ما تعلق گرفته ولی تا حالا هیچ سودی ندادن بسته حمایتی کرونا هم که ندادن ما در هیچ سامانه ی ثبت نیستیم فقط به فکر بهزیستی و کمیته امداد نباشید بقران ماهم انسانیم ما هم ایرانی هستیم این حق ماست به کی وکجا بگیم که زن و بچم نان شب ندارن ای کاش میمردم این روزها رو نمی دیدم اگر وجدان دارید به فکر ما باشید حداقل وام دومیلون خواسته زیادی نیست؟
  • ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
    0 0
    کجا بید ثبت نام کنیم
  • ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
    0 0
    درخواست وام
  • روح اله ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
    0 0
    سلام من الان چندوقته بیکارم چندسالی هم هس ازدواج کردم احتیاج خیلی زیادی به کمک معیشتی دارم خداهیچ مردیاشرمنده زن وبچه نکنه
  • ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
    0 0
    چهمسر بنده کارگر ساختمانی رچز مزد نه یارانه معیشتی گرفتیم نه وام ۲میلیونی نه کمک بلا عوض الان مدتیست بیکارهم هست تکلیف ما چیست از کجا زندگیمان تامین کنیم کروناهم که بدترش کرد وکارها کلا تعطیل شد پس،الان تکلیف چی؟؟؟
  • محسن ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
    0 0
    بخدامن کارگرساختمانیم،بیمه هم هستم،ولی یک ریال نه وام،نه معیشتی،گرفتم،دردمونوبه کی بگیم،ما کسیرونداریم،فقط خدا،
  • مهدی ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    0 0
    آقایان مسول کمکی که تو ای یک ماه بیکاری رانندگان حمل ونقل عمومی برون شهری نکردین و نمیکنین پایانه هارو باز کنین بذارین دو ریال حقوق در بیاریم مخارج زندگی و فیشها بیمه و اجاره خونه و قسطهای وام رو بدیم آقایون مسولی که بودجه رو تعیین میکنین تورو اون قرآن اگه قبولش دارین بذارین بریم؟ سرکار و مریض بشیم بمیریم
  • مهدی ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    0 0
    آقایان مسول بذارین بریم؟ کار و مریض بشیم بمیریم تعطیلی که به فکر مردم بدبخت نیستین فایده ای نداره پایانه هارو تعطیل کردین بدون هیچ کمکی که به قشر بدبخت راننده های برون شهری کنین تو رو اون قرآن شده تو روی زن و بچه تون شرمنده بشین صددرصد نه اگه میشدین به فکرماها هم بودین
  • فرهاد ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    0 0
    درخواست وام ویا کمک یارانه ی معیشتی کرونا،یه کارگر آزادم،کار باشه میرم ،نباشه باید بیکار باشم!!!جزو کارگران فصلی هستم!!!
  • فرهاد ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    0 0
    با سلام ،در خواست وام و یارانه ی کمک نقدی دارم،یه کارگر فصلی هستم ،یه خانواده ی چهارنفره و همسری که بیماری قلبی عروقی داره و همه ی داروهاش آزاده!!!چار کنم؟؟؟
  • فرهاد ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    0 0
    با سلام ،یه کارگرم ،آزاد،با یه خانواده ی چهارنفره،با همسری که دارای بیماری قلبی عروقی است.با داروهایی که میدونین همه آزاده!!!.درخواست وام و کمک یارانه ی نقدی دارم!!
  • فرهاد ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    0 0
    با سلام ،درخواست وام و کمک یارانه ی نقدی دارم،یه کارگرساده ام ،با یه خانواده ی چهار نفره ،همسری که دارای بیماری قلبی عروقی است وداروهاش میدونین که همه آزاده!!!
  • ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    0 0
    نظری ندارم خیاطی دارم که بیکار شدم خرج خونوادمو میدادم الان بیچاره شدم خونه نشین شدم
  • کارگر ساختمانی ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    0 0
    سلام. لطف میکنید بگین کمک به حساب چه کسانی واریز کردید؟ آقای نوبخت من یک کارگر ساختمانی هستم. مستاجر. و متاهل. نه پولی به حساب من واریز شده. نه شرایطی ایجاد کردید که ثبت نام واسه همون یک میلیون تومانی که گفتید انجام بدیم. لطفا توضیح بدید.
  • محمد ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    0 0
    درخواست وام کمک معیشتی دارم لطفا به ماگوش کنید کفگیر دیگه به ته دیگ خورد لطفا کنید
  • مرتضی ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    0 0
    من راننده اسنپ هستم یک خانواده پنج نفره هستیم دارای دوفرزند بیمار کجا بایدثپت نام کنم شمارابخدا
  • فخرالدین علیپور ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    0 0
    کارگرفصلی هستم خانواده هشت نفره هستم بیکارم چرابسته حمایتی شامل من نشده بیشترنیازداربعلاوه اقساط بانکی
  • یعقوب ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    0 0
    باسلام؛بنده کارگرساختمانم به آن خدایی که ستایش میکنین قشر کارگر را دریابید هرچه زود این وام را بدین،به نون شب محتاجیم.این عید شرمنده بچهای شدیم.یاعلی
  • علی ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    0 0
    کارگرساختمانی هستم یک ریال بهم ندادن
  • ۰۰۶۹۳۱۱۹۳۵ ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    0 0
    سلام راننده هستم احتیاج به وام دارم چون بیرون نمیتوانم بروم وبیمه تامین اجتمایی هستم
  • مهرداد ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    0 0
    احتیاج به وام راننده بیکار
  • عیوضی ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    0 0
    والا الان نزدیک به ماهه مغازم بسته شده یه ریالم درآمد نکردم دستگاه کارتخوانم خوابه خوابه والا کسی نگفته خرت ب چند دروغه ک میگن به مشاغل آسیب دیده کمک میشه ما ک ندیدیم
  • ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    0 0
    کارگر ساده هستم نیاز کمک دارم پول لازم به علت کرونا بیکار شدم پول لازم هستم
  • علی بیرامی ۰۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
    0 0
    من کارگر نقاش ساختمان هستم نیاز به وام دارم از شیوع ویروس کرنا بیکارم اجاره نشینم سه ماه اجارم عقب افتاده دوتا بچه دارم
  • میثم اصلانی ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
    0 0
    یه کارگرروساده هستم یک ماه مونده بودبه عیدکاروکاسبی نداشتم نه کاری دارم نه درامدی مستاجرم با دوتابچه که یکیشم شیرخوار
  • فرامرزی ۰۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    0 0
    سلام.من.هم.باوام.کارگاه.کوچک.خیاطی.باز.کردم.ازدهم.اسفند.به.خاطر.کرونا.دیقه.سفارش.نگرفتییم.مغازه.راتعطیل.کردیم.چون.مردم.دست.بر.دار.نبودن.الان.هم.صاحب.مغازه.من.اجاره.فروردین.را.میخواد.نمیدونیم.کجا.باید.یا.کدام.سایت.مراجعه.کنیم.برای.وام.کرونا
  • داریوش ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    0 0
    آقایون محترم پس ما که نه بیمه داریم نه حقوق داریم نه خونه داریم نه نون داریم بخوریم نه پول داریم خرج کنیم نه یک کار ثابت ودایمی داریم هر کاری بشه انجام میدیم یک روز کار نکنیم گشنگی میمیریم صاحب خونهامون گشنگی میمیرند از کجا بیاریم کرایه بدیم با این وضع خونه بمانیم یک ریال کمک دولت شامل حالمون نمیشه چکار کنم چکار کنم بابا چکار کنم
  • سعید البوسویلم ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    0 0
    سلام من نیازدارم به خدا نیازدارم بیکارهستم بیمار کرونا مردم نابودکرد دوفرزند دارم بیما رهستند کمک نقدی بسته حمایتی کرونا نداند به من
  • حسین غفاری ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    0 0
    تورو خدا یه نگاهی ب زندگی ما گارگران فصلی بکنید. همینجوری بدبخت روزگار هستیم الانم ک کرونا داره ذره ذره نابودمون میکنه
  • ناصر عباسی وفا ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    0 0
    یه وام میخواستم
  • حیدر سلیمانی ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    0 0
    به خدا به داد ما مردم ضیعف برسید با این وضعیت ویروس کرونا نه از خونه میتونیم بیرون بیایم اجاره خونه ماهی ۷۰۰ هزار تومان از کجا بیارم بدم اوضاع معیشت خیلی خرابه واسم از شما خواهشمندم برسی کنید
  • حیدر سلیمانی ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    0 0
    با سلام من یه کارگر هستم الان یک ماهه از خونه نمیتونم بیام بیرون بخاطر ویروس کرونا ماهی ۷۰۰ هزار تومان اجاره خونه میدم اوضاع معیشت هم داغونه از کجا بیارم از شما درخواست دارم برسی کنید واقعا کسانی رو حمایت کنید که احتیاج دارن
  • یعقوب معزز کردکندی ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    0 0
    درخواست وام
  • یعقوب معزز کردکندی ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    0 0
    درخواست وام
  • عزت الله الیاسی گلباغی ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    0 0
    نیازمند وام معیشت هستم کارگر فصلی هستم و بیمه تامین اجتماعی نورآباد لرستان
  • عزت الله الیاسی ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    0 0
    نیازمند وام معیشت هستم کارگر فصلی هستم با سپاس از شما
  • بنده خدا IR ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    0 0
    نظر شما *باسلام کارگربیکارم پنج فرزنددارم چرابه ماکمک نکردند بیمه اجتماعی وکارگری ندارم خدایاعدالت رابرقرارکن مظلومان وبیچاره گان رایاری کن
  • عزت الله الیاسی ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    0 0
    کارگر فصلی هستم و بیمه تامین اجتماعی نورآباد لرستان که نیازمند وام معیشت هستم
  • ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    0 0
    کارگرساختمانی هستم در خونه قرنطینه شدیم مریض دارم اگرقرصهایش رانگیرم بیماریش دوبرابرمیشه چیکار کنم حسابم خالیه کارنیست مسئولین محترم خواهشن کمک کنید
  • مهدی زمانی نوا ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    0 0
    سلام گارگرم دوماهه بیکارم خرجی ندارم مستجرم تو را خدا به دادم برسید شرمنده زن وبچه ام هستم
  • سجاد افشاری ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    0 0
    کارگر ساختمانی هستم بیکارم تورو خدا کمک کنید مستجرم
  • ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    0 0
    درخواست وام دارم به علت بیکاری توان پرداخت اقساط خودرا ندارم باعث شده اقساط ما از ضامن کم بشه لطفا معرفی سایت ثبت نام
  • ّایمان نعمتی ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    0 0
    سلام من کارگر رستوران هستم وبیمه تامین اجتماعی هستم والان ۲ماه تا الان وتا حالا هم معلوم نیست که چه زمانی کار کنیم حدود ۴ماه میشه که بیکاریم میخام بدونم کجا باید ثبت نام کنم ممنون راهنمایی کنید
  • محسن فردوسی ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    0 0
    چرا به ما گارگران ساختمانی نه وام تعلق گرفته نه کمک هزینه دولت محترم
  • وحید بیکخانی ۰۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    سلام خسته نباشید من یه کارگر ساختمانی هستم الآن 1 ماه ونیم سرکار نرفتم با2 تا بچه چجور زندگی کنم عید را با قرض کردن سپری کردم اوضاع م بدخرابه کمک کنید ترخدا
  • بیانی ۰۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    چگونه باید برای دریافت وام اقدام کرد؟ از چه سایتی؟ مچکرم
  • مهدی ایاقی تبادکان ۰۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    درخواست وام کرونا را دارم کجا بآید ثبت نام کنم بیکارم وکارگر فصلی لطفا منو راهنمایی کنید
  • محمدعلی فاضلی ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    منم وام لازم دارم چون بخاطر کرونا منم یک ماه هست بیکار شدم ممنون میشم من دارای 3فرزند هستم وبرج 500هزارتومان اجاره میدم لطفا رسیدگی کنید
  • محمدعلی فاضلی ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    منم وام لازم دارم چون بخاطر کرونا منم یک ماه هست بیکار شدم ممنون میشم من دارای 3فرزند هستم وبرج 500هزارتومان اجاره میدم لطفا رسیدگی کنید
  • ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    سلام من که یک کارگرساده هستم وکارگاه که کارمیکنم تولید لوازم صنعتی اشپزخانه برای فست فود ورستورانها است که از قبل عید کارخوابید من از کجا باید بسته حمایتی بگیرم تا بتونم شکم زن وبچه ام راسیر کنم لطفا راهنمایی کنید
  • احمد ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    نه بیمه نه خونه واستیجاری دارم نه ماشین نه شعلی ثابت درخواست وام و کمک معیشتی دارم شما باید سایت وا وشماره ملی وحق به حق دار برسه //کارگر روز مزدو کارم شده کارگرساختمون ۲ماه الان بیکار
  • قادر اصغری ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    سلام اگه واقا وامی در کار هست ما کارگرهارو در نظر بگیرید از برج ۱۱ کار ما خوابیده همش میگید قرطینه باید تو قرطینه هم خورد و خوراک باشه شکم قرطینه نمیشه
  • قادر اصغری ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    سلام اگه واقا وامی در کار هست ما کارگرهارو در نظر بگیرید از برج ۱۱ کار ما خوابیده همش میگید قرطینه باید تو قرطینه هم خورد و خوراک باشه شکم قرطینه نمیشه
  • قادر اصغری ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    سلام اگه وام در کاره ما کارگرهارم در نظر بگیرید از برج ۱۱ بیکارم
  • یعقوب یزدانی مطلق ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    نیاز مبرم به وام یا کمکی دارم تو را خدا دریغ نکنید
  • قادر اصغری ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    درخواست وام دارم کارگر هستم از بهمن ماه بیکارم
  • احمد ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    شما باید سایت وا وکد ملی وحق و ناحق نشه به خدا نه بیمه نه ماشین نه شغل خصوصی نه خونه به خدا ۲ماه سرکارکه هیچ یارانه کرونا که ندادین وام و لااقل باید به ماهاوامثال ماها
  • احمد ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    نه‌خونه نه مآشین نه شعل ثابت نه بیمه شما یارانه کرونا ووام و باید به ماها بدین شماباید شماره ملی وسایت وثبت نام‌ وحق وناحق نشه ۲ماه سرکارسرساختمون که هیچ
  • قادر اصغری ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    درخواست وام دارم زود باشید
  • ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    بایاد ونام خدا . اینجانب مدتی است بیکار شدم بخاطر خدا . از مسعولین محترم تقاضای وام دومیلیونی دارم اما اما هرچه سریعتر بخاطر خدا اقدام کنید
  • علی بحیرایی ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    سلام خدا وکیلی این پول بد جای اجاره یا خرج خونه
  • حسن ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    سلام.کارگر ساختمان هستم ودرخواست وام وکمک معیشتی به دلیل تعطیلی وبیکار شدن دارم
  • محمد ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    0 0
    باسلام من محمدهستم ساکن تهران که هیچ درامدی ندارم وهیچ یارانه ای هم دریافت نمیکنیم ودراین بحران هیچ درآمدی برای خود وخانواده ام ندارم حتی کرایه خونه هم نداده ام آیا به من کمک میشود حتی پول خرجی هم ندارم
  • م۰ قلیان ۰۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    0 0
    دستفروشم نیاز به وام‌دارم دریغ از پول نان
  • مهدی ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    0 0
    چرا دروغ میگید لعنتیا؟ کجا ثبت نام کنیم؟ کجا پولدر بیاریم؟ کجا بریم بمیریم که شما اینقدر بخاطر ما کارگران فلکزده دروغ نگیدو گناه نکنید؟؟؟؟؟؟
  • ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    0 0
    کجا باید بریم ثبت نام
  • ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    0 0
    کجا ثبت نام میشه این وام
  • محمد خونجگر ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    0 0
    نیاز به وام دارم.
  • ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    0 0
    سلام من یک کارگره ساختمان هستم که بیکار شدم و چهار نفر هستیم در یک خانه اجاره ای خودم دوبرادر و مادرم که همه بیکار شده ایم و هیچ درامدی نداریم و منزل هم اجاره ای هستش الان کرایه خونه عقب افتاده هیچ پولی تو جیبمون نداریم سرکار هم نمیزارن بریم چقد دیگه باید التماس کنیم خوده من بخاطره بدهکاریه مهریه حسابم بستس حتی سهام عدالتی رو که دادن من نتونستم برداشت کنم توروقران به ماهم نگاه کنید ماهم ماله همین اجتماعیم.
  • حمید حاجی اسدی ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    0 0
    باسلام من وانت قسطی دارم یک ماه ونیم دیگه سررسید قسط ماشینمه الان نزدیک 30 روز خونه قرنطینه هستم نمیدونم بخدا چیکار کنم تو خرج خونم هم موندم لطفا ازبابت این وام یکی راهنمایی کنه یا مسئولین یه ترتیب اثری بدن بخدا دارم دیونه میشم باتشکر
  • علی ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    0 0
    این کمک ها شامل کی شد راننده اژانسم دوماه نتونستم کارکنم سه تابچه دارم یه بچه شیرخواردارم که شیرخشک میخوره زندگیم نمیچرخه چیکارکنیم انقدرازاینو اون قرض کردم الان موندم دیگه نمیدونم چیکارکنم
  • امیرحسین چهاردولی کریم ابادی ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    0 0
    سلام من کارگر مبل هستم من کل درامدم تو اسفندماهه.ولی کرونا نابودم کرد و کارگاهمون بیکار بودیم ..من روزمزد و بدون بیمه هستم و این ماه اصلا کار نتونستیم بکنیم کل عید رو با یارانه گذروندم با یه دختر ۱۰ ساله ..تورو خدا منو ثبت نام کنید برای این وام و و بسته معیشتی ..اقلا دلتون به اون دخترم بسوزه که بتونم شکمشو سیر کنم بخدا بعدا کار میکنم و پس میدم ...الانم صاحبکارمون گفته نیایید چون کار نداره ..اخه من چیکار بابد کنم ..ترو خدا ثبت نام کنید منو ممنون میشم
  • حسین شطرنجی ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    0 0
    با سلام ؟ اینجانب حسین شطرنجی کارگر ساختمان هستم به خاطر تصادفی که کردم من از شما بزرگواران و زحمت کشان طلب کمک از شما بزرگواران رو دارم با توجه به مشکل که منجر به فوت پیر زن شد نتونستم بیمه تامین اجتماعی رو بریزم درگیر این مشکل بودم اعتبار کارت مهارت هم تموم شد؟ الان تلویزیون ندارم گفتم اگه امکان داره بیاید تحقیقات ؟ پس انداز ندارم ؟ مستاجر 7میلیون پول پیش خونه حساب بانکی رو چک کنید خودم و همسرم و دوتا بچه‌ها؟کمک؟کمک کمک کمک فقط درخواست کمک؟ ممنون از شما بزرگواران
  • علیرضا. برسلانی ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    0 0
    با سلام درخواست وام دارم. بد جور گیرم. حالم. از بی پولی خرابه خواهش میکنم
  • محمد ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    0 0
    برای دریافت وام نقدی کرونا باید به کجا مراجعه کنیم بنده کارگر ساده ساختمانی و اجاره نشین که دوماه بیکارم وهیچ درآمدی نداشتم وشرمنده ی زن و بچه ها م شده ام تورابه خدا یکی بیاد بگه باید به کجا مراجعه کنیم
  • حمزه ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    0 0
    خخخخ خیلی خنده داره اگه کارگر باشی دیگه بیمه نداری کارگر از صبح میره میدون وایساده تا کسی بیاد ببره کار این دو ماهه نه کرایه خونه دادیم نه یه غذای درست حسابی آخه دردمونو به کی بگیم فقط میتونیم تو سایت نظر بدیم به خدا دیگه کم آوردم
  • عزت الله الیاسی کارگر فصلی نیازمند وام معیشت هستم ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    0 0
    نیازمند وام معیشت هستم کارگر فصلی
  • حامد بیگی ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    0 0
    سلام ما سه نفر هستیم لطفا میشه بگید این وام یا بسته معیشتی را باید چطوری بگیریم کیی لطفا راهنمای کنید.
  • ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    0 0
    سلام درخواست وام دارم رسته من را تعطیل کرده اند واگر باز کنم جریمه میشم خوب شما بگین من چیکار کنم یک بچه دارم وخانه دار و الان چند ماهه مغازه من تعطیل شده صنعت ومعدن هم زنگ زدم جواب ندادن اجاره مفت ومجانی هم باید به صاحب مغازه بدم شما بگین چیکار کنم
  • مسعودسروندی ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    0 0
    با سلام بخدا من دوقلو دارم مستاجرم به کی دریافت میکنن تورو به خدا راهنمای کنید
  • ایمان راشدی ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    0 0
    سلام ..من مغازه اغذیه دارم الان حدوده ۲ماهه تعطیلم ..نه کرایه مغازه دادم ونه وام خونگی و وام بانکی ..درخواست وام دارم
  • محمدصابری ۰۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    0 0
    سلام من دست فروشی میکنم لوازم اسپورت خودرو پخش میکنم دراین اوضاع احوال الان نزیک ۳ماه کلا ۲۰۰ هزارتومان فروش داشتم من چه گلی به سرم بگیرم مسولان گرامی اگر به داد من نوعی نرسید...
  • مهدی ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
    0 0
    سلام کمک نقدی میخوام برای خرید خودرو برای خرجی زندگیم توروخدا کمکم کنید واقعا بیکارم