تولیت آستان قدس رضوی از بخشودگی اجاره بهای اماکن تجاری وابسته به آستان قدس تا پایان فروردین ماه و توزیع ۵۰ هزار بسته کمک معیشتی و بهداشتی در حاشیه شهر مشهد خبر داد.

اجاره بهای اماکن تجاری وابسته به آستان قدس تا پایان فروردین ماه بخشیده شد/ توزیع ۵۰ هزار بسته کمک معیشتی و بهداشتی در حاشیه شهر مشهد

به گزارش قدس آنلاین، حجتالاسلام والمسلمین احمد مروی در جمع خبرنگاران با اشاره به شرایط شیوع ویروس کرونا در کشور گفت: از همه مردم متدین، نوع‌دوست، خیّر و نیکورکار کشورمان درخواست می‌کنم در این شرایط به فکر هم‌نوعان خود باشند.

وی افزود: افرادی که پس از شیوع بیماری، بیکار شدند و کارشان را موقتا از دست داده‌اند. در شرایط فعلی متأسفانه کارگران روزمزد همان درآمد مختصرشان را نیز از دست داده‌اند. از مردم عزیز و نیکوکار درخواست می‌کنم که به این قشر از جامعه حتما توجه داشته باشند.

حجتالاسلام والمسلمین مروی در ادامه درخصوص اقدامات آستان قدس رضوی در مقابله با شیوع ویروس کرونا توضیحاتی را ارائه داد و گفت: ما در آستان قدس وظیفه خود می‌دانیم در حد مقدورات و امکانات، چه در حوزه بهداشتی و درمانی و چه مسائل اقتصادی به کمک مردم بیاییم و امکانات این مجموعه را در اختیار عموم مردم قرار دهیم.

وی بخشودگی اجاره بهای اماکن تجاری وابسته به آستان قدس رضوی در اسفندماه ۹۸ و فروردین ماه ۹۹، را یکی از اقدامات در این زمینه معرفی و تصریح کرد: در این ۲ ماه از افرادی که مستأجر اماکن تجاری آستان قدس رضوی هستند هیچ اجاره‌ای دریافت نخواهیم کرد.

وی افزود: توزیع بسته‌های کمک معیشتی مواد غذایی برای نیازمندان حاشیه شهر مشهد به تعداد ۵۰ هزار بسته و به ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال از دیگر اقدامات در کمک به مردم در این شرایط ویژه است که در صورت نیاز بیشتر، مجدداً اقدامات لازم انجام خواهد شد.    

تولیت آستان قدس رضوی اظهار کرد: فعلا مبلغ ۱۵ میلیارد ریال به بیمارستان امام رضا(ع) که اکنون درگیر درمان بیماران کرونایی است، کمک کردیم و اگر نیاز باشد حتما در حد امکاناتمان کمک بیشتری نیز خواهیم کرد.

وی ابراز کرد: تولید روزانه ۳ هزار لیتر مواد ضدعفونی در شرکت‌های دارویی وابسته با آستان قدس رضوی و تولید روزانه ۴۰ هزار ماسک در شرکت‌های دارویی آستان قدس صورت گرفته که عمدتا در مناطق محروم و حاشیه شهر مشهد به صورت رایگان توزیع شده است و این روند انشالله ادامه خواهد داشت.

وی همچنین ابراز کرد: بخشهای اقتصادی در این حوزه ورود کردند و حدود ۱۰۰ هزار لیتر الکل برای مواد ضدعفونی و یک میلیون ماسک وارد کنیم و در اختیار مردم عزیز قرار دهیم و در مناطق حاشیهو محروم به صورت رایگان توزیع کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین مروی تصریح کرد: با توجه به اینکه ستاد مقابله با کرونا کشور نسبت به پرهیز از هرگونه اجتماع تأکید کرده است و از آنجایی که این ویروس عمدتا از طریق اجتماعات انسانی منتقل می‌شود، از مردم عزیز کشورمان درخواست میکنیم که امسال برنامه‌های حرم مطهر رضوی را از طریق فضای مجازی و شبکه‌های رسانه ملی دنبال کنند و معلوم نیست که اگر به مشهد مشرف شوند بتوانند به زیارت امام هشتم(ع) نائل شوند. لذا درخواست ما این است که زیارت را برای بعد از عبور از این مرحله بگذارند.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.