دبیر شورای هماهنگی بانکهای خراسان رضوی به حجم و مدت ماندگاری زیاد آلودگی بر روی اسکناسها اشاره و بیان کرد: به منظور کاهش جابه‌جایی وجه نقد از طریق دستگاههای خودپرداز بانکی تاکنون ۲۰ درصد خودپردازها در سطح این استان از چرخه پرداخت وجه نقد خارج شده‌اند.

۲۰ درصد خودپردازها در خراسان رضوی محدود شدند

به گزارش قدس آنلاین، حسن مونسان افزود: بر این اساس خدمات از طریق دستگاههای خودپرداز بانکی محدود به ارائه عملیات بانکداری الکترونیک می‌شود.

وی ادامه داد: در ادامه اقدامات پیشگیرانه از شیوع بیماری همه‌گیر احتمالا میزان خروج دستگاههای خودپرداز بانکی از چرخه پرداخت وجه نقد تا سطح ۵۰ درصد آنها ادامه یابد.

دبیر شورای هماهنگی بانکهای خراسان رضوی گفت: محدود شدن فعالیت دستگاههای خودپرداز به ارائه خدمات بانکداری الکترونیک، پس از ظرفیت‌سنجی و بر اساس ضرورت در هر شعبه و محل استقرار دستگاه صورت گرفته است.

وی بدون ارائه آمار از شمار دستگاههای خودپرداز بانکی در سطح خراسان رضوی افزود: بانکها در این استان بر اساس ضرورت و نیاز، اقدام به خروج شماری از دستگاههای خودپرداز از دایره پرداخت نقدی کرده‌اند.

مونسان در ادامه همچنین به افزایش شمار چکهای برگشتی از ابتدای اسفند ماه تاکنون اشاره و بیان کرد: با توجه به اینکه "سامانه مرکزی چکهای برگشتی" از تهران رصد و کنترل می‌شود و استخراج آمار در این زمینه زمانبر است، فعلا نمی‌توان آمار دقیق و مشخصی در این خصوص ارائه کرد.

وی به متوقف نشدن ارائه خدمات بانکی به صاحبان چکهای برگشتی از اول اسفند جاری تا پایان اردیبهشت ماه سال آتی نیز اشاره و بیان کرد: این تصمیم از سوی ریاست بانک مرکزی جمهوری اسلامی اتخاذ و اطلاع‌رسانی عمومی شده اما بخشنامه اجرایی آن ظرف روزهای آینده ابلاغ می‌شود لذا مردم نگران این موضوع نباشند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.