گزارش‌ها از ابتلای مجدد یک مرد ۷۰ ساله در ژاپن به بیماری «کووید-۱۹» بعد از بهبودی از آن خبر می‌دهند.

ابتلای مجدد یک ژاپنی به کرونا پس از بهبودی

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، یک مرد ژاپنی که ظاهراً از بیماری «کووید-19» رهایی پیدا کرده بود بعد از ترک بیمارستان محل درمان خود ظاهراً مجدداً به ویروس «کرونای جدید» مبتلا شده است.

«کووید-19» نام بیماری‌ای است که سازمان جهانی بهداشت برای ابتلای فرد به ویروس SARS-CoV-2 یا اصطلاحاً «کرونای جدید» در نظر گرفته است. در یافته‌های پژوهشی تا به حال موارد معدودی از بازگشت بیماری فرد بعد از بهبودی از آن گزارش شده است.

روزنامه ایندیپندنت می‌گوید این مرد ژاپنی 70 سال داشته و یکی از مسافران کشتی گردشی «دایاموند پرنسس» بوده که بعداً قرنطینه شده است. نخستین آزمایش او برای بررسی ابتلا به ویروس کرونای جدید 14 فوریه مثبت گزارش شد. 

خبرگزاری NHK ژاپن گزارش داده او بعد از این آزمایش به قرنطینه فرستاده شد و در بیمارستانی در توکیو تحت مراقبت قرار گرفت. آزمایش او در روز دوم ماه مارس منفی شد. 

طبق این گزارش، او بعد از بازگشت به خانه‌اش در منطقه «کانسای» ژاپن، نشانه‌هایی از ابتلای مجدد به ویروس را نشان داد و روز جمعه، یک روز بعد از بالا رفتن تب بدنش تا 39 درجه سانتی‌گراد به بیمارستان مراجعه کرد. بیمارستان روز شنبه ابتلای مجدد او به بیماری کووید-19 را تأیید کرد.

این تنها مورد از ابتلای مجدد یک فرد به «کووید-19» بعد از بهبودی از آن به شمار نمی‌رود. روز 27 فوریه هم زنی در ژاپن چند هفته بعد از بهبودی مجدداً به این بیماری مبتلا شد. 

در آن زمان گفته شد این زن که ساکن منطقه «اوساکا» است تنها موردی در خارج از کشور چین است که بازگشت به بیماری در او مشاهده شده است. 

در هفته‌های گذشته پزشکان مناطق مختلف چین گزارش دادند برخی از بیماران بهبودیافته از ویروس کرونای جدید بعد از مرخصی از بیمارستان مجدداْ با نشانه‌های بیماری بازگشته‌اند. 

انتهای پیام/  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.