دبیر کمیته مراقبت و درمان بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون آزمایش کرونای ۶۳۱ نفر در استان خراسان رضوی مثبت شده است.

آزمایش کرونای ۶۳۱ نفر در خراسان رضوی مثبت شد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر علی‌ اصغر انجیدنی افزود: ۴۰۸  نفر از کل شهروندان مبتلا به بیماری کرونا در خراسان رضوی مربوط به حوزه جغرافیایی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و ۲۲۳ نفر متعلق به مناطق زیرپوشش پنج دانشکده‌ و دانشگاه‌ علوم پزشکی دیگر این استان هستند.

وی ادامه داد: دانشکده علوم پزشکی نیشابور با ۸۵ نفر بیمار مبتلا به کرونا بعد از مشهد بیشترین شمار بیماران را دارد و پس از آن نیز دانشگاههای علوم پزشکی تربت‌ جام و تربت حیدریه با ۴۲ و ۴۱ بیمار در رده های بعدی شیوع کرونا در خراسان رضوی قرار دارند.

دبیر کمیته مراقبت و درمان بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در حوزه زیر پوشش دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار و گناباد نیز به ترتیب ۳۶ و ۱۹ نفر است.

انجیدنی افزود: ظرف روزهای ۳۰ بهمن ماه گذشته تا ۲۷  اسفند ماه کنونی سه  هزار و ۳۹۷ بیمار مبتلا به عفونت حاد تنفسی و مشکوک به بیماری کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری شده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین لازم به تاکید است که در این مدت تاکنون دو هزار و ۵۸ نفر از شهروندان اهل خراسان رضوی که به عفونت حاد تنفسی و مشکوک به بیماری کرونا مبتلا شده بودند بهبود یافته و از بیمارستانها مرخص شده‌اند.

دبیر کمیته مراقبت و درمان بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هزار و  ۹۶۴ نفر از بیماران بستری شده مشکوک به کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند که تاکنون هزار و ۱۰۵ نفر از آنها بهبود یافته و از بیمارستان به منزل رفته‌اند.

انجیدنی در ادامه تعداد جانباختگان بیماری کرونا در خراسان رضوی که آزمایش آنها به طور قطعی مثبت بوده را ۴۶ تن اعلام و بیان کرد: ۲۶ تن از این جانباختگان در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ۹ تن در حوزه دانشکده علوم پزشکی نیشابور و چهار تن هم در حوزه دانشگاه علوم پزشکی تربت‌جام فوت کرده‌اند همچنین حوزه جغرافیایی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نیز سه بیمار فوتی و دانشگاههای علوم پزشکی تربت‌حیدریه و گناباد هم هر کدام دو فوتی بر اثر کرونا را ثبت کرده‌اند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.