سه پایگاه اهدای خون در مشهد شامل؛ پایگاه امام رضا(ع)، پایگاه شهید سپهبد سلیمانی و پایگاه اهدای خون مهر در ایام نوروز فعال بوده و پذیرای داوطلبان برای اهدای خون است.

۳ پایگاه اهدای خون مشهد در ایام نوروز فعال است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی انتقال خون خراسان رضوی، پایگاه‌های فعال اهدای خون مشهد در ایام نوروز۹۹ طی اطلاعیه‌ای توسط این سازمان اعلام شد.

در این اطلاعیه ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن سال نو به کلیه هموطنان و به ویژه مجاوران و زائران بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) و با توجه به کاهش ذخایر خونی و انتشار ویروس کرونا اعلام شده که در ایام نوروز ( ۲۹ اسفند تا ۱۴ فروردین ماه)، پایگاه اهدای خون امام رضا علیه السلام واقع در خیابان دانشگاه روبروی خیابان کفایی، پایگاه اهدای خون شهید سپهبد سلیمانی (میلاد) واقع در آزادشهر بلوار استقلال بین استقلال ۲ و ۴، پایگاه اهدای خون مهر واقع در بلوار ابوطالب نبش ابوطالب ۳۳ در روز ۲۹ اسفند در شیفت صبح فعال خواهند بود.

اول فروردین و سیزدهم فروردین پایگاه‌ها تعطیل است و در سایر ایام نوروز این پایگاه‌ها صبح و بعدازظهر فعال هستند. ساعت فعالیت ۹ الی ۱۳ و ۱۴ و ۳۰ الی ۱۸ و ۳۰ دقیقه خواهد بود.

بر اساس اطلاعیه روابط عمومی انتقال خون خراسان رضوی، شرایط عمومی اهدای خون شامل وزن بیش از ۵۰ کیلوگرم، سن بین ۱۸ تا ۶۰ سال، رعایت فواصل اهدای خون حداقل به مدت ۸ هفته، رعایت تعداد نوبت مجاز اهدای خون در سال برای بانوان سالانه سه بار و برای آقایان سالانه چهار بار، پرهیز ار رفتارهای غیر بهداشتی و همچنین برخورداری از سلامت عمومی جسمانی و روانی است.

در این اطلاعیه تاکید شده تا داوطلبان اهدای خون، کارت ملی خویش را در مراجعه به پایگاه‌ها به همراه داشته باشند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.