مدیر مرکز رسانه‌ای استان الضالع یمن اعلام کرد ۱۲ تیپ و فرماندهی منطقه نظامی با همه تجهیزات و تسلیحات خود هم‌اکنون در کنترل نیروهای مشترک یمنی است.

تسلیحات متجاوزان به دست نیروهای انصارالله افتاد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، «ماجد الشعیبی» مدیر مرکز رسانه‌ای استان الضالع یمن روز سه‌شنبه اعلام کرد جنبش انصارالله پس از تسلط بر همه پادگان‌ها در الجوف و مأرب، به تسلیحات پیشرفته‌ای دست یافته که بر جای مانده از مزدوران سعودی-اماراتی است و برای پنج سال جنگ کافی می‌باشد.

ماجد الشعیبی با اذعان به ناتوانی و ضعف نظامی و راهبردی عربستان در برابر هر نوع حمله نیروهای انصارالله، افزود ۱۲ تیپ و فرماندهی منطقه نظامی با همه تجهیزات و تسلیحات خود به دست نیروهای مشترک یمنی افتاد.

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن امروز موفق شدند کنترل اردوگاه «کَوفَل» بزرگترین اردوگاه نظامی ائتلاف سعودی را در دست بگیرند.

همچنین برخی منابع محلی عدن در جنوب یمن اعلام کردند شورای موسوم به شورای انتقالی جنوب که تحت حمایت امارات است، شماری از مراکز نظامی در ورودی‌ها و خیابان‌های اصلی این شهر ایجاد کرده است. این در حالی است که نیروهای سعودی با شبه نظامیان طرفدار خود اطراف شهر مستقر شده‌اند. این موضوع از درگیری احتمالی و قریب الوقوع بین دو طرف حکایت دارد.

بر اساس این گزارش، بین نیروهای طرفدار امارات و نیروهای طرفدار سعودی در استان عدن در جنوب یمن، تنش‌های بی سابقه امنیتی وجود دارد. به گفته منابع محلی، نیروهای شورای انتقالی جنوب یمن با ایجاد مراکز نظامی در ورودی‌ها و خیابان‌های عدن، بر این شهر مسلط شدند و خودروها را به شکل دقیق بازرسی می‌کنند. اقدام این نیروها در جلوگیری از برگزاری نشست شماری از وزرای دولت منصور هادی (رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن) به ریاست سالم الخنبشی، معاون نخست وزیر در کاخ معاشیق در عدن اوضاع را تشدید کرد.

این اقدام تنش آمیز ریاض را به تشدید تنش‌ها از طریق استقرار نظامی در ورودی شهر به منظور حمله سریع نظامی با پشتیبانی حملات گسترده هوایی با هدف بیرون راندن نیروهای طرفدار امارات از عدن و تسلط دوباره بر فرودگاه بین المللی عدن وا داشت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.