مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد گفت: باتوجه به شیوع بیماری ناشی از ویروس کرونا در سطح کشور و لزوم رعایت نکات بهداشتی، فرآیند پردازش زباله از سوی سازمان مدیریت پسماند متوقف شد.

توقف جمع‌آوری پسماندهای خشک در مشهد با هدف کاهش ریسک ابتلا به کرونا

به گزارش قدس آنلاین، ابوالفضل کریمیان اظهار کرد: باتوجه به افزایش شمار مبتلایان به بیماری ناشی از کووید ۱۹ فعالیت تمامی ایستگاه‌های مبادله پسماند خشک، خودروهای جمع‌آوری این نوع پسماند و سیمپ (جمع‌آوری آنلاین پسماند خشک) در شهر مشهد، تا پانزدهم فروردین ۱۳۹۹ متوقف شده است و در این مدت پسماندهای خشک به طور جداگانه جمع‌آوری نخواهد شد.  

وی افزود: اگرچه تفکیک، جمع‌آوری و پردازش پسماندهای خشک مهمترین اقدام در راستای حفظ محیط زیست است،   اما با شیوع بیماری ناشی از ویروس کرونا در سطح کشور و لزوم رعایت نکات بهداشتی، بلافاصله فرآیند پردازش زباله از سوی این سازمان متوقف شد.  

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد با بیان اینکه «متاسفانه در حال حاضر با گسترش شیوع این بیماری فعالیت‌های جمع‌آوری پسماند خشک نیز تا ۱۵ فردین ماه به طور کامل متوقف شده است»، خاطرنشان کرد: شهروندان مشهدی در این مدت بهتر است پسماندهای خشک را در خانه نگهداری ننمایند و آن‌ها را جداگانه به همراه زباله‌تر در مخازن جمع‌آوری پسماند قرار دهند.  

کریمیان بیان کرد: در حال حاضر کادر درمان و نیروهای خدمات شهری بیشتر از دیگر گروه‌های جامعه در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند و لذا انتظار می‌رود شهروندان محترم همکاری بیشتری در زمینه حفظ بهداشت عمومی داشته باشند.  
 
وی با اشاره به اینکه «رهاسازی ماسک و دستکش استفاده شده در سطح معابر خطرساز است»، تاکید کرد: حداقل کاری که شهروندان می‌توانند انجام دهند این است که پس از استفاده از اقلام بهداشتی و پزشکی مثل ماسک و دستکش آن‌ها را در نایلونی دربسته بگذارند و سپس در سطل زباله قرار دهند.  

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد با بیان این‌که «به‌طور متوسط روزانه حدود ۱۸ تن زباله بیمارستانی در مشهد جمع‌آوری می‌شود» عنوان کرد: این سازمان پسماندهای بی‌خطرسازی شده‌ ۳۲ بیمارستان، مراکز درمانی و مطب‌ها را جمع‌آوری و در محل وی‌ژه‌ پسماندهای پزشکی دفن می‌کنند. این فرآیند در شرایط خاص کنونی بی‌وقفه  و با جدیت بیشتر در حال انجام است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.