۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴
کد خبر: 698189
درسهایی که کرونا به ما می دهد

این روزها شاید کرونا باعث شده تا امور جاری زندگی شهروندان با مشکلاتی مواجه شود یا اینکه برخی اتفاقات ناخوشایند برای ما رخ دهد اما واقعیت آن است که همراه هر سختی یک راحتی هم هست که به خصوص در آموزه های دینی اسلام بر آن تاکید ویژه ای شده است.

اهل دین می گویند راحتی یا گشایش در امور همراه سختی‌هاست نه بعد از آن و در این مقوله بسیار سخن گفته‌اند که اکنون فرصت باز کردن آن نیست اما بشر در طول تاریخ فرا گرفته است که چگونه مشکلات را پشت سر گذاشته و از هر تهدیدی برای خود یک فرصت بسازد. او پس آن که گرفتار زلزله شد، خانه اش را امن تر ساخت و پس از آن که به بیماری مبتلا شد به دنبال پیشگیری و بعد درمان رفت.

امروز هم کرونا به ما می‌گوید درس‌های مرا فرابگیرید و بیش از آنکه با گفته های خود در فضای مجازی زخم یکدیگر را نمک بزنید و به دنبال تلاش برای یافتن گناهکار باشید راهی برای مبتلا نشدن دوباره به چنین بیماری‌هایی پیدا کنید و درمان آن بیابید.

کرونا به ما درس هایی می دهد که به نظرم توجه به برخی نکات آن که در ذیل اشاره می کنم می تواند باعث گشایش هایی در زندگی کنونی و آینده ما بشود.

  • کرونا نشان داد که دستورات دینی چقدر عمیق هستند و چقدر باعث رفع مشکلات بشر می شوند. هیچ دینی و هیچ مکتبی مانند اسلام به بهداشت و رعایت دستورات آن اهمیت نداده است. آن چیزهایی که اسلام حرام کرده یا مکروه شمرده حتما خساراتی را به دنبال خود دارند. به عنوان مثال تا کنون بشر به انواع آنفولانزا دچار شده است که تقریبا تمام آنها از حیوانات حرام گوشت گسترش یافته است مانند آنفولانزای خوکی، آنفولانزای اسپانیایی، آنفولانزای کرونا و حتی بیماری مثل وبا که منشا آن موش ذکر شده است. لذا به نظر می رسد یکبار دیگر خداوند به ما یادآوری کدر که دستوراتش تنها برای دنیای دیگر نیست بلکه دنیا را هم جای زیباتری برای زندگی خواهد کرد.
  • کرونا به ما یاد داد که علم چقدر دارای اهمیت است و این همان چیزی است که اسلام هم به آن توجه ویژه کرده است. امروز ما در کنار دعا برای رفع بیماری باید برای دانشمندان خود نیز دعا کنیم که راه درمان این بیماری را هم پیدا کنند. در حقیقت معجزه امروز خداوند می تواند در کشفیات دانشمندان قرار گرفته باشد.
  • کرونا به ما نشان داد که چقدر زندگی زودگذر است و چقدر زود و ناگهانی می توانیم یکدیگر را از دست بدهیم و از همه بدتر آنکه چقدر سخت می توانیم از هم گریزان باشیم. دنیا نه شادی‌ها و عشق هایش پایدار است و غمها و نفرت‌هایش. هیچ کدام ارزش از دست دادن و فروختن زندگی جاوید در سرایی دیگر را ندارد. انسان ها زود از هم جدا می شوند و زود از هم گریزان می شوند مگر آنکه ارتباطشان بر اساس مفاهیم الهی و دینی باشد.
  • کرونا به ما گفت باید قدرتمند باشیم وگرنه با یک حادثهف توان خود را از دست خواهیم داد. در این شرایط کشوری می تواند خود را از مهلکه نجات دهد که احتیاجش به دیگران در حداقل باشد. ما باید بتوانیم روی پای خودمان بایستیم وگرنه در شرایط بحرانی هیچ کس به کمکمان نخواهد آمد، به خصوص غربی ها که حتی به خودشان هم رحم نمی کنند و این روزها بحران بیش از دیگران آنها را درگیر کرده است.
  • کرونا به ما یادآوری کرد که برخلاف همه ظلم هایی که رسانه ها به جامعه ایرانی کردند، اتفاقا مردم ایران برای کمک به یکدیگر در رتبه اول جهان ایستاده اند. آنها یکدیگر را غارت نکردند، فروشگاه ها را به یغما نبردند و تلاش کردند با بودن در کنار هم مشکلات را رفع کنند. آنها نمایش خوب یک کشور دینی و مسلمان هستند که با وجود همه مشکلات و تحریم ها در کنار هم ایستاده اند تا از بحران عبور کنند
  • کرونا به ما گفت: همه آن چیزی که در شرایط عادی برایتان شاید ناخوشایند باشد ممکن است روزی برایتان یک آرزو شود. ترافیکی که باعث دعوای در خیابان می شد امروز حسرت شده است. شهر شلوغ و پرجنب و جوش یک آرزو شده است. یک تفریح ساده و گشت داخل شهر با خانواده برای خیلی ها یک آرزو است. پس بیاییم قدر همه داشته هایمان را بدانیم و مطمئن باشیم که خداوند با ماست تا از روزهای سخت عبور کنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سینا ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    0 0
    خیلی زیبا و عالی بود
  • توپانی ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    0 0
    1440 سال پیش دین مبین اسلام خوردن گوشت بعضی ازحیوانات راحرام کرداماهنوزاین دستورعلمی رابیشترملل غیرمسلمان رعایت نمی کنندمثل:(گوشت گراز_خوک_خفاش_سگ و...)