معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه گفت: ظرفیت‌های جنگ نوین سپاه وارد عرصه شده است؛ زیرا ما تنها کشوری هستیم که بزرگترین تجربه را در مبارزه با عوامل شیمیایی و میکروبی داریم.

سپاه «ظرفیت‌های جنگ نوین» را وارد مقابله با کرونا کرد

قدس آنلاین: به گزارش سپاه نیوز؛ سردار علی اکبر پورجمشیدیان معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه با اشاره به اینکه سپاه در کنار سایر عزیزانی که برای مقابله با ویروس کرونا، فعالیت می‌کنند، حضور دارد، اظهار داشت: برای این موضوع، ظرفیت‌های جنگ نوین ما وارد عرصه شده است؛ زیرا ما تنها کشوری هستیم که بزرگترین تجربه را در مبارزه با عوامل شیمیایی و میکروبی داریم.

وی ادامه داد: چون در دوران دفاع مقدس حملات شیمیایی و میکروبی که به کشور ما شد به هیچ جای دنیا نشده بود، هیچ کشوری  تجربه‌ای را که در مقابله با سلاح‌های شیمیایی در دوران دفاع مقدس داریم، ندارد.

سردار پورجمشیدیان اضافه کرد: با توجه به وجود تهدیدات ناشی از استفاده از سلاح‌های شیمیایی، نیروی زمینی سپاه یگانی به نام «۲۴ بعثت»دارد که یگان راهبردی مبارزه با عوامل شیمیایی و میکروبی است و می‌تواند در مقابله با جنگ‌های شیمیایی و میکروبی در خدمت قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه ترس از ویروس کرونا حتماً باید باشد تا مردم از خویش مراقبت کنند، تصریح کرد: ظرفیت‌های بسیار بالایی در نظام مقدس جمهوری اسلامی وجود دارد؛ به عنوان‌ مثال هم‌اکنون هزاران تخت برای بیماران مبتلا به ویروس کرونا چه در بخش بهداشت و درمان کشور و چه در حوزه نیروهای مسلح و خصوصاً مجموعه سپاه وجود دارد که هنوز استفاده نشده است؛ لذا ملت ما از این جهت اصلاً نگران نباشند.

جانشین قرارگاه زیستی نیروی زمینی سپاه در خصوص احتمال وجود جنگ میکروبی در انتشار ویروس کرونا هم گفت: اگر ما یک درصد هم احتمال بدهیم که این یک «حمله بیولوژیک» باشد، باید خودمان را برای مقابله با آن آماده کنیم؛ بر این اساس نیروی زمینی سپاه رزمایشی را به همین منظور برگزار کرد.

وی درخصوص اقدامات صورت گرفته درخصوص کفن و دفن اموات در روزهای اخیر هم بیان کرد: تمام کسانی که این روزها در غسالخانه‌ها و شهرداری‌ها فعالیت می‌کنند، کار بزرگی را انجام می‌دهند؛ چون اعمال شرعی که باید برای اموات انجام شود، نباید نقصی داشته باشد؛ به همین جهت روحانیون نمایندگی ولی فقیه در سپاه و طلاب بسیجی این وظیفه سنگین را برعهده گرفته‌اند و در حال انجام آن هستند.

معاون هماهنگ‌کننده نزسا همچنین در خصوص اظهار نظرهایی که در خصوص لزوم قرنطینه کردن شهرها مطرح می‌شود، اظهار داشت: مجموعه نیروهای مسلح و سپاه خود را ملزم کردند به اینکه هر آنچه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا اعلام می‌کند، مطابق با آن عمل کنند. آنچه که وزارت بهداشت درباره اعمال طرح فاصله‌گذاری اجتماعی مطرح کرده، احتیاج به یک همکاری جدی از سوی مردم دارد؛ چون هرچه زمان شیوع این بیماری طول بکشد، مردم گرفتار می‌شوند؛ از این رو مردم باید در اجرای صحیح طرح، همراهی کنند.

سردار پورجمشیدیان در ادامه عنوان کرد: در بحث غربالگری همه دستگاه‌ها ازجمله بسیج کار بزرگی کردند و این اتفاق بی نظیری است که در دنیا افتاده است. در بعضی استان‌ها و شهرها بالای ۹۰ درصد با مردم تماس گرفتند و با آن‌ها صحبت کردند.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه همچنین به تهیه و توزیع هزاران بسته کمک‌معیشتی برای بخش‌های محروم کشور با کمک خیرین در شرایط کنونی اشاره کرد.

سردار پورجمشیدیان در پایان گفت: ما در نیروی زمینی سپاه وظیفه داریم که امنیت در مرزهای کشور را حفظ کنیم و در عین‌حال مواظب باشیم رزمنده‌هایی که در پایگاه‌ها و پاسگاه‌های مرزی خدمت می‌کنند، دچار این ویروس نشوند؛ بر این اساس تا امروز حتی یک مورد فرد مبتلا به این ویروس را در پایگاه‌های مرزی نداشته‌ایم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.