سخنگوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: برای حل مشکل بازپرداخت وجوه خدمات مسافرتی به مردم، کمک دولت تنها راه موجود است.

حل مشکل بازپرداخت وجوه خدمات مسافرتی تنها با کمک دولت میسر است

به گزارش قدس آنلاین، مجید فرقانی در خصوص حل مشکل بازپرداخت وجوه مسافران از سوی دفاتر خدمات مسافرتی اظهار کرد: آژانس‌ها تا کنون از منابعی که داشته‌اند و تا جایی که توانسته‌اند وجوه مسافران را پرداخت کرده‌اند، بیشتر وجوه پرداختی مسافران در حال حاضر در اختیار شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات، همچون شرکت‌های خدمات هوایی و مراکز اقامتی است که هنوز هم بازپرداخت نشده است.

وی یادآور شد: در حال حاضر دفاتر خدمات مسافرتی در بازپرداخت وجوه مسافران با مشکل مواجهند و کمک دولت تنها راه موجود است. در رابطه با این موضوع، مکاتباتی انجام شد و یک بسته حمایتی به وزارت میراث فرهنگی پیشنهاد شد که وام‌های اضطراری با بهره کم و ... در قالب بسته مطرح شده است.

سخنگوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی ادامه داد: درخواست وام اضطراری هم برای بازپرداخت وجوه مسافران و هم برای پرداخت هزینه‌هایی مانند حقوق کارکنان آژانس‌هاست؛ چراکه در انتهای سال گذشته آژانس‌های مسافرتی نتوانستند حقوق کارکنان خود را به طور کامل پراخت کنند.

فرقانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دفاتر خدمات مسافراتی با مشکلات زیادی رو به رو هستند و فعالیتشان تقریبا به صفر رسیده است؛ چراکه نه می‌توانند سفر و خدماتی را به فروش برسانند و نه مردم با توجه به مشکلی که وجود دارد، تمایلی به سفر دارند. لذا به عقیده من این مشکل به این زودی‌ها حل نخواهد شد.

وی در خصوص تخلف دفاتر خدمات مسافرتی در بازپرداخت وجوه مسافران تصریح کرد: دفاتری که در این قضیه وعده پرداخت به مسافران را داده‌اند، به این دلیل که مبالغ پرداختی‌شان در اختیار شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات است، متخلف محسوب نمی‌شوند.

سخنگوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی اضافه کرد: آژانس‌هایی که منابعی در اختیار داشته‌اند، تا جایی که امکان آن وجود داشته، وجوه مسافران را پرداخت کرده‌اند. اما برخی از آژانس‌ها که نتوانسته‌اند منابعی داشته باشند، باید مبالغ را از اماکن اقامتی و ... دریافت و به مسافران پرداخت کنند که در این زمینه تخلف خاصی صورت نگرفته است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.