گیلان- سرپرست برق منطقه‌ای گیلان گفت: اگر از تمامی ظرفیت‌های استان گیلان در زمینه انرژی خورشیدی استفاده شود، استان گیلان می‌تواند قطب تولید برق از انرژی خورشیدی در کشور و حتی در منطقه غرب آسیا شود.

گیلان می‌تواند قطب تولید برق از انرژی خورشیدی در کشور باشد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی برق منطقه ای گیلان ، بهمن داراب‌زاده با بیان اینکه صنعت برق، صنعتی استراتژیک، زیرساختی و تخصصی است که توانسته افتخارات زیادی را در سال‌های متمادی کسب کند، اظهار کرد: این افتخارات به خصوص بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، بسیار چشمگیرتر بود بطوری که توانست بسیاری از نیازهای کشور را برآورده کند و همچنین بسیاری از وابستگی‌هایی را که در قبل از انقلاب و در حوزه صنعت برق به خارج از کشور وجود داشت، از بین ببرد. هم اکنون صنعت برق در بسیاری از زمینه‌ها به مرز خودکفایی رسیده است و می‌توانیم بسیاری از نیازهای صنعت را در داخل ایران تامین کنیم و این توانایی و ظرفیت را نیز داریم که دانش فنی و بسیاری از تجهیزات صنعت برق را به سایر کشورها صادر کنیم.

داراب‌زاده در خصوص پتانسیل انرژی بادی در استان گفت: استان گیلان به لحاظ برخورداری از موهبت الهی انرژی‌های نو و تجدیدپذیر وضعیت بسیار مطلوبی دارد. بیش از ۳۰۰۰ مگاوات پتانسیل انرژی بادی در جنوب استان گیلان، منطقه منجیل و مناطق اطراف آن وجود دارد که در حال حاضر ۹۲ مگاوات انرژی تجدیدپذیر در گیلان در حال بهره‌برداری است. به عبارتی، در استان گیلان بیش از ۳۲ برابر ظرفیت منصوبه فعلی انرژی بادی، پتانسیل تولید انرژی بادی وجود دارد.

وی با بیان اینکه پتانسیل انرژی خورشیدی استان  گیلان از بسیاری از استان‌های آفتابی مانند کرمان و یزد، به مراتب بیشتر است، گفت: اگر از تمامی ظرفیت‌های استان گیلان در زمینه انرژی خورشیدی استفاده شود، استان گیلان می‌تواند قطب تولید برق از انرژی خورشیدی در کشور و حتی در منطقه غرب آسیا شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.