وزیر نفت با بیان اینکه "توافق کاهش تولید ۱۰ میلیون بشکه ای نفت ۲ ساله است"، جزئیات این توافق را تشریح کرد.

 توضیحات زنگنه در خصوص جزئیات توافق کاهش ۱۰ میلیون بشکه ای عرضه نفت

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، بیژن زنگنه، وزیر نفت بامداد امروز پس از پایان مذاکرات ۱۰ ساعته در نشست فوق العاده اوپک پلاس گفت: توافق برای کاهش روزانه ۱۰ میلیون بشکه در بازه زمانی زمانی نخست یکم ماه مه تا پایان ژوئن دوماهه خواهد بود.

وی افزود: در مرحله بعد از یکم ماه ژوئیه، تا پایان سی و یکم دسامبر سال ۲۰۲۰، کاهش عرضه روزانه ۸ میلیون بشکه را شاهد خواهیم بود و سپس از یکم ژانویه ۲۰۲۱ تا آوریل ۲۰۲۲ نیز کاهش عرضه روزانه ۶ میلیون بشکه خواهد شد.

زنگنه تصریح کرد: این تصمیم ۲ ساله خواهد بود و این نخستین بار در تاریخ اوپک است که تصمیمی ۲ ساله گرفته می شود و جز بی سابقه ترین ارقام کاهش تولید در تاریخ اوپک و غیراوپک است.

وزیر نفت خاطرنشان کرد: همکاری دیگر کشورهای تولیدکننده نفت مانند امریکا، کانادا و برزیل به این توافق اضافه می شودغ مشکلاتی کوپک هم در طول مذاکرات ۱۰ ساعت و ۳۰ دقیقه ای وجود داشت؛ برخی توافق ها نیاز به زمان دارد و قرار شد بحث ها ادامه یابد.

وی ادامه داد: ۲۲ کشور توافق داشتند اما مکزیک نگرانی هایی داشت و برای بررسی آن نیازمند زمان بود، قرار شد دوباره با این کشور مذاکره شود تا این قضیه به نتیجه برسد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.