خدمات اورژانس دندانپزشکی برای شهروندان در شرایط مواجهه با بحران بیماری کرونا در ۱۱۰ مرکز ویژه سلامت دهان و دندان زیرپوشش علوم پزشکی مشهد در حال ارائه است.

ارائه خدمات اورژانس دندانپزشکی در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، فتح‌الله فانی مدیر گروه تخصصی سلامت دهان و دندان دانشگاه علوم پزشکی مشهد  "خدمات اورژانس دندانپزشکی" را شامل درد دندان و آبسه لثه دانست و گفت: اگر شهروندی در شرایط در شرایط مواجهه با بحران بیماری کرونا نیازمند معالجه ریشه باشد باید به مراکز تخصصی مراجعه کند.

او ادامه داد: ۱۱۳ دندانپزشک هم‌اینک در مناطق فعال دندانپزشکی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعالیت دارند.

مدیر گروه تخصصی سلامت دهان و دندان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: خدمات ویژه دندانپزشکی در این مراکز به گروه‌های هدف شامل "مادران باردار، مادران شیرده، خردسالان زیر ۶ سال، کودکان و نوجوانان ۶ تا ۱۴ ساله و همچنین دانش‌آموزان پایه هفتم ارائه می‌شود.

فانی افزود: جمعیت دانش‌آموزی زیر پوشش خدمات دندانپزشکی این دانشگاه یک میلیون و ۸۰ هزار نفر است همچنین این خدمات در مناطق روستایی به صورت رایگان و در مناطق شهری با دریافت فقط ۵۰ درصد هزینه ارائه می‌شود.

او تصریح کرد: تاکنون ۸۵ درصد از دانش‌آموزان پایه هفتم تحصیلی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد معاینه و غربالگری شده و با مراقبت صورت گرفته دندان‌های ۷۲ درصد آن‌ها عاری از پوسیدگی شده است.
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.