رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون بیش از ۸۱ درصد از جمعیت ۱۳ شهرستان زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی زیر پوشش برنامه غربالگری بیماری کووید -۱۹ قرار گرفته‌اند.

غربالگری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به ۸۱ درصد افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر سید محمد حسین بحرینی گزارش داد: از جمعیت پنج میلیون و ۱۰۰ هزار نفری زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیش از چهار میلیون و ۲۰۰ هزار نفر تاکنون از نظر ابتلا به بیماری کرونا از طریق پرونده الکترونیک سلامت غربالگری شده اند.

وی با اشاره به این که پوشش برنامه غربالگری در برخی شهرهای خراسان رضوی به ۱۰۰ درصد رسیده است افزود: با توجه به این که بیشترین جمعیت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این شهر  ساکن هستند در حال حاضر پوشش این برنامه در این کلانشهر به ۷۵ درصد رسیده است.

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در مدیریت بیماری کرونا در استان خراسان رضوی اظهار داشت: از این تعداد افراد غربالگری شده تاکنون بیش از ۲۶ هزار نفر به پزشک ارجاع شده اند که از این تعداد ۱.۳ درصد توسط پزشکان به بیمارستان‌ها ارجاع شده‌اند.  

بحرینی افزود: بیش از ۹۴ درصد جمعیت زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی تربت جام، بیش از ۸۸ درصد جمعیت دانشکده علوم پزشکی نیشابور، ۱۰۰ درصد جمعیت دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، حدود ۹۴ درصد جمعیت دانشگاه علوم پزشکی گناباد و ۸۵ درصد جمعیت دانشکده علوم پزشکی تربت حیدریه هم زیر پوشش این برنامه قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: غربالگری کامل جمعیت و به دنبال آن پیگیری‌ها و مراقبت‌های لازم موارد مشکوک و شناسایی شده گام مهمی در قطع زنجیره انتقال به شمار می رود و با توجه به سرعت واگیر زیاد ویروس کرونا، علاوه بر اهمیت سرعت غربالگری و پوشش کامل جمعیت، دقت و کیفیت غربالگری هم بسیار اهمیت دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.