گیلان - رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان فاصله‌گذاری هوشمند را در امتداد فاصله‌گذاری اجتماعی برشمرد و صاحبان صنایع و صنوف را ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی دانست. 

فاصله‌گذاری هوشمند در امتداد فاصله‌گذاری اجتماعی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان دکتر ارسلان سالاری با اشاره به اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند در گیلان هم‌زمان با سراسر کشور، اظهار کرد: طرح فاصله‌گذاری هوشمند در ادامه طرح فاصله‌گذاری اجتماعی است و در آن همچنان بر حفاظت‌های فردی تأکید شده است.

وی با تأکید بر اینکه فاصله‌گذاری هوشمند مکمل طرح فاصله‌گذاری اجتماعی است، افزود: اجرای این طرح در فاز کنونی به‌هیچ‌عنوان از اهمیت دستورالعمل‌های بهداشتی و برنامه‌های قبلی کم نمی‌کند بلکه تقویت‌کننده آن‌ها نیز هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اجرای دستورالعمل‌های تدوین‌شده مختص به صنایع و صنوف در طرح فاصله‌گذاری هوشمند، گفت: مطابق یکی از بندهای اجرایی فاصله‌گذاری هوشمند، ارائه خدمات در سیستم اداری به‌جای یک‌سوم نیرو به دوسوم افزایش‌یافته و تنها یک‌سوم از کارکنان دولت به دورکاری و یا مرخصی مشغول می‌شوند.

دکتر سالاری با بیان اینکه در راستای طرح فاصله‌گذاری هوشمند،  صنایع و صنوف کم‌خطر ازنظر احتمال انتشار عفونت تقسیم‌بندی می‌شوند، خاطرنشان کرد: صنایع و صنوف می‌توانند با رعایت دستورالعمل‌ها، پروتکل‌ها و راهنماهای بهداشتی که برای هر صنف و صنایع به‌صورت جداگانه تدوین‌شده، فعالیت کنند.

وی با تأکید بر رعایت بهداشت محیط و کار در طرح فاصله‌گذاری هوشمند، افزود: در راستای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت بهداشت محیط در محیط‌های اداری، صنوف و صنایع بسیار مورد تأکید قرارگرفته و دستورالعمل‌های منفک و تخصصی در صنوف و صنایع مختلف به‌صورت تخصصی و کارشناسی تدوین و در اختیار آن‌ها قرارگرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: برای به حداقل رساندن احتمال انتشار عفونت اقداماتی نظیر ضدعفونی کردن ساختمان، وسایل و تجهیزات اداری و صنایع و رعایت بهداشت به جهت حفاظت از سلامت خود کارکنان از دیگر مواردی است که در دستورالعمل‌های تخصصی مشاغل و صنایع مختلف به آن تأکید شده است.

دکتر سالاری با اشاره به تأکیدات لازم بهداشتی برای ارائه‌دهندگان خدمت و اقدامات لازم برای تضمین سلامت گیرندگان آن، بیان کرد: وزارت بهداشت بر اجرای فاصله‌گذاری هوشمند در صنایع و صنوف  نظارت مستمر دارد و همه صنایع و صنوف ملزم شده‌اند تا در سامانه سلامت ثبت‌نام کرده و دستورالعمل‌های بهداشتی سلامت محیط و کار وزارت بهداشت تدوین‌شده را برای حفظ سلامت خدمات دهنگان و خدمات گیرندگان رعایت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.