سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان "۴ طرح و لایحه مهم در دستورکار مجلس قرار دارد"، گفت: برای اتمام موضوعات مذکور تعداد جلسات علنی افزایش می‌یابد.

سومین نشست هیئت رئیسه مجلس با رؤسای کمیسیون‌ها فردا برگزار می‌شود/ افزایش جلسات علنی

قدس آنلاین: اسدالله عباسی از سومین نشست مشترک اعضای هیئت رئیسه مجلس با رؤسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس در روز دوشنبه 25 فروردین خبر داد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس افزود: قرار است در این جلسه درباره 4 موضوع اصلی که قرار است در جلسات آتی صحن بررسی شود یعنی لوایح مالیات بر ارزش افزوده، قانون تجارت، مناطق آزاد و همچنین طرح بانکداری اسلامی بحث و تبادل نظر شود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس اضافه کرد: با توجه به اینکه هیئت رئیسه تصمیم گرفته که این 4 لایحه و طرح تا 6 خرداد در مجلس بررسی، تصویب و تبدیل به قانون شود، لذا امکان دارد روزهای جلسه علنی از 2 روز به 3 روز افزایش یابد تا موضوعات مذکور در مجلس دهم تعیین تکلیف شوند.

عباسی با بیان اینکه بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی درباره لایحه مالیات بر ارزش افزوده و لایحه اصلاح قانون پولی و بانکی کشور در دستور کار هفته جاری نمایندگان در صحن علنی قرار دارد، گفت: بررسی لوایح و طرح‌های مذکور باید در مجلس دهم به اتمام برسد تا خلأهای قانونی در این زمینه‌ها برطرف شود و اگر بررسی آن‌ها در این مجلس به پایان نرسد، با آغاز مجلس یازدهم، باید تمامی مراحل و فرآیندها برای تبدیل شدن این طرح و لوایح به قانون از ابتدا طی شود.

به گزارش تسنیم، پیش از شیوع ویروس کرونا و دستور ستاد مقابله با این ویروس جلسات علنی پارلمان روزهای یکشنبه و سه‌شنبه در یک شیفت و روزهای دوشنبه در 2 شیفت برگزار می‌شد، اما پس از شیوع این ویروس با دستور ستاد ملی با کرونا، جلسات علنی پارلمان به‌صورت حضوری از 5 اسفند برگزار نشد؛ اما در سال جدید جلسات علنی با موافقت ستاد، در 2 روز سه‌شنبه و چهارشنبه و در یک شیفت برگزار شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.