مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: کمیته امداد در سطح کشور رزمایش بخشش ایرانیان را نام گذاری کرده و در سطح کشور تمام کمیته‌های امداد حاضر شدند پای کار بیایند و در خراسان رضوی نیز آماده شدند که در ایام ماه رمضان خدمات ارائه دهند.

رزمایش «بخشش ایرانیان» در راستای رزمایش گسترده مواسات آماده کمک به نیازمندان

به گزارش قدس آنلاین، حبیب الله آسوده امروز در گفت‌وگوی خبری اینستاگرامی با موضوع «رزمایش مواسات و همدلی و کمک به فقرا توسط کمیته امداد خراسان رضوی» اظهار کرد: یکی از فعالیت‌های مردمی کمیته امداد خراسان رضوی که در مراکز نیکوکاری تجلی پیدا کرده این است که در این استان، بیش از ۲۵۰ مرکز با ماهیت مردمی و هیأت امنایی بین پنج تا هفت نفر از مومنین منطقه که عمدتا ریاست هیأت با امام جماعت است، تشکیل شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با اشاره به اینکه این طرح مسجد پایه و امام‌محور است، بیان کرد: قرارگاه مردمی، خیرین و خانواده‌های تهیدست منطقه را شناسایی می‌کنند تا اینکه حداقل هر خانواده‌ای بتواند خانواده‌ای را حمایت کند و رزمایش گسترده مواساتی که مقام معظم رهبری در نیمه شعبان بیان کردند، شکل گیرد.

وی با اشاره به اینکه طرحی مانند طرح نیکوکاری کمیته امداد در محلات در حال انجام است، ادامه داد: پس از اسفند که بحث شیوع کرونا اتفاق افتاد، قرارگاه مردمی نیکوکاری با محوریت مراکز نیکوکاری خراسان رضوی شکل گرفت که علاوه بر نیازمندان تحت پوشش، ماموریت دیگری نیز بر دوش ما گذاشته شد و آن اینکه افرادی که به دلیل بیماری کرونا فاقد درآمد شده اند توسط قرارگاه نیکوکاری پوشش داده شوند و ۲۷ هزار بسته معیشتی و سلامت بین کارگران روزمزد و فصلی توزیع شد.

آسوده با بیان اینکه با ادارات کار و اتحادیه‌های کارگری و حاشیه شهر ارتباط برقرار کردیم و لیست گرفتیم و خدمات طبق آمار توزیع شد، افزود: علاوه بر این ۲۷ هزار بسته، ۷هزار بسته نیز با فعالیت خیرخواهانه آستان قدس در حاشیه شهر توزیع شد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با بیان اینکه رهبری در فرمایشات خود تاکید کردند که رزمایش گسترده مواسات به صورت مردمی انجام شود، افزود: کمیته امداد در سطح کشور رزمایش بخشش ایرانیان را نام گذاری کرد و در سطح کشور تمام کمیته‌های امداد حاضر شدند که پای کار بیایند و در خراسان رضوی نیز آماده شدند که در ایام ماه رمضان خدمات را ارائه دهند.

وی ادامه داد: علاوه بر بسته‌های معیشتی که محور قرار گرفته بحث تهیه و تولید بسته‌های سلامت نیز وجود دارد که در چند قسمت بسیج شدیم که یک مورد تولید ماسک است و بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار ماسک تولید شده و به صورت رایگان در اختیار نیازمندان و مردم قرار داده شده و ۳۶ هزار دست لباس گان نیز تولید و عرضه شده است.

آسوده با شرح اینکه در طرح غربالگری نیز قرارگاه نیکوکاری ورود پیدا کرده است، تصریح کرد: در سطح خراسان رضوی دو مسئله را تقاضا داریم، یک مورد اینکه به دلیل این که عدالت در توزیع اجرا شود کمیته امداد نرم افزاری را طراحی کرده که به تمام دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های مردمی این دسترسی را می‌دهد تا برای خدمات‌رسانی مطلع باشند و بتوانیم تمام نیازمندان را پوشش دهیم.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی در ادامه تشریح کرد: نکته دوم بحث اعتمادسازی جمع‌آوری کمک‌ها است، کمیته امداد ساختاری را فراهم کرده که در عرض کمتر از یک روز گروهی تشکیل شود و حسابی را در اختیار گروه‌ها قرار دهیم تا مبالغی که جمع‌آوری کردند را مدیریت کنند و به مردم برسانند و ما فقط هدایت و نظارت داریم و مداخله نمی‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: قصد داریم رزمایش مواسات، برنامه‌ای مردم‌پایه باشد و ما دستگاه‌های اجرایی مسیرها را هموار کنیم و مردم وارد میدان شوند.

منبع: فارس

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.