مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خوشاب گفت: سیل و سرمای ۲۱ فروردین ماه حدود ۵۲ میلیارد تومان خسارت به باغات و قنوات شهرستان وارد کرد.

خسارت ۵۲ میلیاردی سرما و سیل به باغات و قنوات خوشاب

به گزارش قدس آنلاین، ابراهیم رودسرابی افزود: سرمازدگی محصولات ، ناشی از برودت هوا و همچنین بارش تگرگ،خساراتی را به بخش کشاورزی شهرستان خوشاب وارد کرده است.

وی با بیان این‌که  اکثر باغات شهرستان متحمل خسارتی بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصد شده است، گفت: این سرمازدگی شامل باغات پسته ، انگور دیم ، بادام دیم ،گردو و زردآلو است.

رودسرابی افزود : علاوه بر سرما و یخبندان، سیل روزهای اخیر به سه رشته قنات در روستاهای مشکان،یحیی آباد و حسن آباد خسارتی معادل ۸۲۹ میلیون تومان وارد کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی با تاکید براینکه تنها راه جبران خسارت وارده به کشاورزان از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی می باشد از بی توجهی کشاورزان ودامداران به بیمه انتقاد کرد .

وی با تاکید بر این‌که تمامی واحدهای کشاورزی و دامی باید تمهیدات لازم را در مقابله با سرما و سیل انجام دهند، افزود:  ایمن سازی قنوات در برابر سیل ، تنظیم دمای واحدهای دام و طیور، سوزاندن بقای گیاهی و حتی لاستیک در باغات، استفاده از آب چاه برای غرقابی کردن مزرعه و ,محلول پاشی در ختان باعث کاهش خسارات احتمالی این عوامل خواهد شد.

شهرستان خوشاب دارای بیش از ۱۵۰۰۰ هکتار باغات مختلف است  که بیشترین آن باغات پسته است.

منبع: صداوسیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.