مسوول هماهنگی امور آزمایشگاهی بیماران کرونایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از اسفند ماه گذشته تاکنون پنج هزار و ۷۵۰ نمونه آزمایشگاهی مرتبط با بیماری کرونا از سراسر استان خراسان رضوی مورد آزمایش طبی قرار گرفته است.

۵۷۵۰ نمونه مرتبط با کرونا در خراسان رضوی آزمایش شده است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر محمود محمودی عنوان کرد: نتیجه ۳۷ درصد از کل نمونه‌های آزمایشگاهی دریافت شده مرتبط با بیماری کرونا در استان خراسان رضوی تاکنون مثبت بوده است.

وی افزود: چهار هزار و ۵۰۰ مورد از این نمونه‌ها مربوط به دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بقیه متعلق به بیماران سایر دانشکده و دانشگاههای علوم پزشکی مستقر در خراسان رضوی است.

مسوول هماهنگی امور آزمایشگاهی بیماران کرونایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد  ادامه داد: بررسییها نشان می‌دهند که نتیجه افزون بر ۵۵ درصد نمونه‌های آزمایشگاهی دریافتی مرتبط با کرونا منفی و حدود هشت درصد آنها نیز فاقد جواب است.

وی گفت: اقدامات آزمایشگاهی مرتبط با تشخیص بیماری کرونا از لحظه تحویل نمونه تا زمان تشخیص و اعلام جواب ۴۸ ساعت زمان می‌برد.

دکتر محمودی افزود: نتایج تشخیصی نیز در دو مرحله مقدماتی و نهایی با استفاده از دقیق‌ترین و به‌روزترین روشهای آزمایشگاهی حاصل می‌شود.

وی همچنین گفت: روزانه افزون بر ۳۰ نفر در حوزه امور آزمایشگاهی بیماران کرونایی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعالیت دارند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.