معاون قرآن و عترت ارشاد خراسان رضوی گفت: درحال حاضر در مرحله جمع‌آوری طرح‌ها هستیم و تا قبل از ۶ اردیبهشت که اول ماه رمضان است، این برنامه‌ها و طرح‌ها ابلاغ خواهد شد تا در ماه مبارک رمضان اجرا شود.

انتشار فراخوان طرح‌های قرآنی، جایگزین نمایشگاه قرآن

به گزارش قدس آنلاین، محمدتقی کاظمی‌نسب درخصوص برنامه‌های جایگزین نمایشگاه قرآن در ماه رمضان اظهار کرد: در پی لغو نمایشگاه قرآن در ماه مبارک رمضان که ماه نزول قرآن است؛ فراخوان طرح‌های قرآنی در فضای مجازی، به منظور غنی‌سازی اوقات مردم در ایام خانه‌نشینی و در منازل، منتشر شده‌است. قرار است که این طرح‌ها جمع‌آوری شده و سپس به طراحان و صاحب‌نظران طرح‌های انتخاب‌شده جوایزی اهداء ‌شود و پس از آن اجرای این طرح‌ها پیگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: شیوع کرونا و ابلاغ طرح فاصله‌گذاری اجتماعی توسط دولت، توفیق اجباری شده‌است که فعالیت ما در فضای مجازی بیشتر شود؛ یکی از برنامه‌های ما تقویت فعالیت‌ها و برنامه‌های فضای مجازی است به طوری که از طرح‌ها و برنامه‌های موسسات در فضای مجازی حمایت خواهیم کرد.

معاون قرآن و عترت ارشاد خراسان رضوی افزود: درحال حاضر طرح‌های بسیاری به دست ما رسیده‌است، اما برای انتخاب این طرح‌ها، باید آن‌ها را بررسی کرده، پیرامون آن صحبت‌هایی انجام شود، برآورد اعتبار شده و مؤسسه مجری آن مشخص شود؛ و طرح‌هایی اجرا خواهد شد که مؤثر و خوب بوده و به تصویب ما برسد.

کاظمی‌نسب بیان کرد: علاوه بر این، کلیپ‌هایی برای پویش #در-خانه-بمانیم-تا-سالم-بمانیم با صدای مفاخر قرآنی مانند استاد سادات‌فاطمی، استاد شاکرنژاد و استاد حسنی که حافظ کل قرآن هستند؛ تولید شده و در فضای مجازی منعکس و منتشر شده‌است.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های سراسری ما که معاونت قرآنی تهران برگزار کرده‌است، طرح «خانه‌های نور» است. در این طرح افراد علاقه‌مند به ساحت قرآن و عترت، وارد سامانه طرح شده و در برنامه‌های سامانه شرکت کرده و جوایزی دریافت می‌کنند.

معاون قرآن و عترت ارشاد خراسان رضوی اضافه کرد: در این سامانه تلاوت‌های مجلسی برخط (آنلاین)، مسابقات جذاب قرآنی، معارف، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و ... قرار گرفته‌ و فضای مناسب و خوبی را ایجاد کرده‌است.

بهترین راهکار برای پوشش خلاء به وجود آمده، استفاده از ظرفیت‌ فضای مجازی است

کاظمی‌نسب تشریح کرد: بهترین راهکار برای پوشش دادن به خلاء به وجود آمده از لغو مراسم‌ و رویدادهایی مانند جلسات قرآن، مساجد، نمایشگاه قرآن و ... که نیاز به حضور فیزیکی داشته‌اند، رفتن به سوی فضای مجازی و استفاده از امکانات و ظرفیت‌های آن در پیام‌رسان‌های داخلی مانند بله، گپ، سروش، ایتا و ... است.

وی افزود: موضوع کرونا یک ابتلا و امتحان الهی است و باتوجه به آیه قرآنی «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا استَعینوا بِالصَّبرِ وَالصَّلاةِ ۚ إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصّابِرینَ»، مردم برای رهایی از آن باید صبر پیشه کنند؛ این آیه به این معنی است که «ای کسانی که ایمان آوردید، به واسطه صبر ونماز کمک بجویید».

معاون قرآن و عترت ارشاد خراسان رضوی عنوان کرد: به علاوه درآیه‌ دیگری از قرآن بیان شده «أَلا بِذِکرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ القُلُوبُ» به این معنی که دل‌ها فقط با یاد خدا آرام می‌گیرد؛ و با توجه به ناآرامی و بی‌قراری که وجود دارد، خداوند است که به دل‌ها آرامش می‌دهد.

کاظمی‌نسب تصریح کرد: درنتیجه جامعه با توسل، انابه، توبه و رفتن به درگاه خداوند، از این مقطع عبور کرده و کرونا را پشت سر می‌گذارد.

وی افزود: جامعه ما باید فعالانه عمل کرده و ما باید به دستورات پزشکی پزشکان و اهل‌فن عمل کنیم به طوری که تجمعات و رفت‌وآمدها کمتر شده و مهمانی‌ها حذف شود. عمل کردن به دستورات پزشکی مانند عمل کردن به دستورات دینی است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.