۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴
کد خبر: 701203

مدیرکل دفتر امور امنیتی و انتظامی خراسان رضوی گفت: خروج و تردد اتباع افغان از مرز دوغارون واقع درتایباد در اسفندپارسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن چهار برابر افزایش داشته است.

خروج ۴ برابری افاغنه از خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، مدیرکل دفتر امور امنیتی و انتظامی استانداری خراسان رضوی گفت: طی اسفند ماه سال ۹۷ حدود ۲۲ هزار نفر از اتباع کشور افغانستان از طریق مرز دوغارون تردد کرده و به کشور خود بازگشتند که این میزان در اسفند سال گذشته به رقم بی سابقه ۸۹ هزار نفر رسید البته این اتباع به صورت خود معرف از سراسر کشور جمع آوری شده و به مرز دوغارون منتقل شده بودند.

حسین شرافتی راد  افزود:  این افراد به علت جلوگیری از ابتلا به کرونا، تعطیلی فعالیت‌های اقتصادی،  تعطیلات نوروز و دیدار با خانواده های خود اقدام به ترک ایران کرده اند و خروج اتباع افغانستان همچنان از این مرز طی فروردین ماه جاری نیز ادامه دارد.

وی با اشاره به تقویت انسداد مرزها و تاسیسات و فعالیت‌های مرزبانی و ادامه جلوگیری از ورود متجاوزان مرزی از افغانستان به خراسان رضوی گفت: هم اکنون در فروردین ماه روزانه حدود هزار نفر از اتباع افغانستان از دوغارون به کشور خود بازمی گردند و ورود اتباع این کشور به ایران به میزان روزانه حدود ۳۰۰ نفر و تنها مختص فعالان اقتصادی و رانندگان ناوگان باری افغانستانی است.

منبع: صداوسیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.