رییس بسیج رسانه خراسان رضوی گفت: در استقبال از ماه مبارک رمضان ۵۰۰ بسته حمایتی ارزاق و بهداشتی و فرهنگی ویژه خبرنگاران در این استان توزیع می‌شود.

توزیع بسته‌های حمایتی بسیج ویژه خبرنگاران خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، عباس محمدیان افزود: ارزش این بسته ها یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است و با توجه به تعدد خبرنگاران بسته‌های یادشده در مرحله نخست به خبرنگاران فعال و کسانی که شغل آنها صرفا خبرنگاری است داده خواهد شد.

 وی با بیان این که پیش از این هم هزار بسته بهداشتی و ضدعفونی بین خبرنگاران استان خراسان رضوی توزیع شده است افزود: اصحاب رسانه نیز در کنار مدافعان سلامت و کادرهای درمانی، در خط مقدم مدیریت کرونا هستند.

او با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر عزم در مواسات و کمک مومنانه ادامه داد: ماه رمضان ماه انفاق و ایثار و تجلی احسان است و می‌طلبد تا علاوه بر افراد مستضعف و محروم جامعه برای بهبود زندگی اقشار فرهیخته و آبرومند اجتماعی که هرگز اهل بیان نیاز خودشان نبوده و همواره دردشان درد مردم است و متواضعانه صورتشان را با سیلی سرخ نگه می‌دارند نیز چاره‌اندیشی کرد.

رییس بسیج رسانه خراسان رضوی همچنین به عدم تحقق پوشش بیمه خبرنگاران اشاره و بیان کرد: مقوله فرهنگ در کشور ما غریب و مهجور است و بسیاری از خبرنگاران فعال در صحنه رسانه‌ها به عنوان تریبون‌سازان بی‌تریبون خودشان از حداقل حمایت‌ها و حتی بیمه تامین اجتماعی محروم هستند. همچنین عمده خبرنگاران خط مقدم که زحمت اصلی انعکاس اخبار کنفرانس‌های خبری و پوشش رویدادها را برعهده‌دارند فاقد حقوق ثابت و مسکن و سایر حداقل‌ها هستند.

محمدیان افزود: وضعیت فعلی مطبوعات ورسانه های فعال در سالیان اخیر با تورم چند برابری بهای کاغذ و سپس بحران کرونا نگران کننده است و رسیدگی و حمایت عملی جدی متولیان امر و مسوولان نهادهای فرهنگی را می‌طلبد.

او ادامه داد: اگر برای قلم قداست قائل هستیم و از اصحاب قلم انتظار داریم تا بنا بر مسوولیت اجتماعی خود صادقانه در کنار مردم و فعال در جبهه آگاهی‌بخشی و امیدآفرینی عمومی باشند و قلم خودشان را نفروشند لازم است برای امور حیاتی و تامین حداقل‌های معیشتی آنان نیز تدبیر کنیم.

منبع: ایرنا

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.