خراسان شمالی- مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی گفت: بیش از ۱۳۰۰ کیلومتر جاده اصلی و فرعی در این استان وجود دارد که بیش از ۹۲ درصد آنها تحت پوشش اپراتورهای تلفن همراه هستند.

۹۲ درصد جاده ای خراسان شمالی پوشش ارتباطی دارند

به گزارش قدس آنلاین، سید علی مرتضوی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین، اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۵۱ هزار مشترک اینترنت پرسرعت ثابت و ۶۵۷ هزار مشترک اینترنت سیار در استان وجود دارند که ضریب نفوذ شبکه پهن باند در این استان را به ۷۹ درصد می رساند.

وی در زمینه کاهش شکاف دیجیتال و توسعه زیرساخت ها در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در خراسان شمالی به مصوبات این حوزه اشاره کرد و گفت: از جمله این مصوبات ایجاد ۵۰ سایت جدید روستایی، ارتقای تکنولوژی هشت ایستگاه نسل دوم به نسل سوم و چهارم و راه اندازی بیش از ۲۲۵ کیلومتر فیبرنوری در نقاط روستایی و کم برخوردار استان است.

وی افزود: پس از اجرایی شدن این مصوبات، پروژه های طرحUSO، پوشش تلفن همراه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان، به حدود ۹۰ درصد ارتقا می یابد.

مرتضوی اظهار داشت: در شرایط موجود ۶۸ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان خراسان شمالی به شبکه پهن باند دسترسی دارند که تعدادی از آنها از محل طرح USO، تعدادی دیگر توسط اپراتورهای تلفن همراه و بخشی نیز از طریق شرکت مخابرات این دسترسی را پیدا کرده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.