معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: برای برگزاری برنامه ها در ماه مبارک رمضان به صورت حضوری و غیر حضوری از آمادگی کامل و لازم برخوردار هستیم.

آمادگی کامل خراسان رضوی برای اجرای برنامه های فرهنگی درماه مبارک رمضان/توزیع بسته های معیشتی برای فعالان فرهنگی استان

افشین تحفه گر در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: تشکل های صنفی خراسان رضوی در حوزه فرهنگ و هنر به صورت متمرکز بسته های معیشتی را برای افراد فعال در این زمینه برنامه ریزی و توزیع می کنند.

وی تصریح کرد: از طرفی بسیج رسانه نیز تاکنون یک بسته معیشتی را بین اصحاب رسانه استان توزیع کرده است و در مرحله دوم نیز بسته هایی را تهیه کرده اند که به تدریج و در آستانه ماه مبارک رمضان بین فعالان در این عرصه توزیع خواهد کرد.

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: همچنین پیگیری هایی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفته است تا برای تهیه بسته های معیشتی و حمایت از فعالین فرهنگی و هنری استان مساعدت لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: اگرچه در ماه های ابتدایی سال مسائلی نظیر ابلاغ و پرداخت  بودجه وجود دارد اما به دنبال این هستیم تا در بخش هایی که دچار بحران شده اند و یا افرادی که در حوزه فرهنگی و هنری استان برای امرار معاش معسر هستند، مساعدت و بودجه ای را از تهران جذب کنیم.

تحفه گر با بیان اینکه در اجرای هرگونه برنامه فرهنگی و هنری باید پروتکل های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا رعایت شود، اظهار کرد: بر اساس اطلاعات بدست آمده برگزاری نمایشگاه قرآن که هر ساله در تهران در ماه مبارک رمضان برگزار می شد امسال لغو شده است، از این رو پیش بینی می شود برگزاری اکثر برنامه های فرهنگی و هنری در ماه مبارک رمضان به سمت برگزاری و اجرا در فضای مجازی سوق داده شود.

وی با بیان اینکه برای برگزاری برنامه ها در ماه مبارک رمضان به صورت حضوری و غیر حضوری از آمادگی کامل و لازم برخوردار هستیم ،  ادامه داد: از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور ، برنامه ها و رویداد های فرهنگی و هنری  در خراسان رضوی به سمت فضای مجازی توسعه و ترویج داده شده است که استقبال مخاطبان و بویژه خانواده ها  از این برنامه ها نشان دهنده محتوای غنی آنها می باشد.  

تحفه گر تصریح کرد: برای ماه مبارک رمضان نیز فضا به گونه ای طراحی شده است که اگر شرایط برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری به صورت معمول و با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی با اولویت سلامتی هنرمندان و مخاطبان محقق نشود،  اجرای برنامه ها بر محور فضای مجازی توسعه پیدا کنند و در این زمینه تنوع پذیری برنامه ها، امید آفرینی و انسجام بخشی با محوریت و اولویت ترویج برکات ماه مبارک رمضان تاکید و توصیه شده است.     

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.