۳۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷
کد خبر: 701412

مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت آب و فاضلاب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: برای تأمین آب آشامیدنی از سفره‌های آب زیرزمینی به طور معمول چاه‌های عمیق حفر می‌شود.

احتمال آلودگی آب‌ها به ویروس کرونا چقدر است؟

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا کوشیار اعظم واقفی افزود: برای تامین آب آشامیدنی از سفره‌های آب زیرزمینی به طور معمول چاه‌های عمیق حفر می‌شود، بنابراین احتمال نفوذ ویروس به این عمق وجود ندارد و حتی احتمال حضور باکتری‌ها که موجود زنده هستند نیز بسیار کم است.

وی با بیان اینکه ویروس کرونا موجود زنده نیست و تا زمانی که به محیط جانداران وارد نشود غیرفعال است، گفت: کرونا از نوع ویروس‌های پوشش‌دار بوده و این نوع ویروس‌ها در طبیعت به شدت ناپایدار هستند.

اعظم واقفی ادامه‌داد: نگرانی‌ها درخصوص تاثیر آرامستان‌ها بر منابع آب از قدیم وجود داشته است اما درباره باکتری‌ها و نه ویروس‌ها، بنابراین ضروری است محل دفن در محدوده سفره آب زیرزمینی نباشد و مطابق دستورکارهای موجود شرایط آن و فواصل از منابع آب رعایت شده باشد.

مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت آب و فاضلاب شرکت مهندسی آبفای کشور با اشاره به احتمال ورود ویروس به منابع آب سطحی، اضافه‌کرد: با توجه به رعایت شرایط استاندارد در آرامستان‌ها و اعمال پروتکل‌های بهداشتی، این احتمال نیز به صفر خواهد رسید.

وی خاطرنشان‌کرد: این ویروس در مقابل مواد گندزدا بسیار ناپایدار است و نیم میلی‌گرم کلر در لیتر به سهولت آن را از بین می‌برد.

اعظم واقفی گفت: اظهارنظر درخصوص اینکه استفاده از آب سطحی آلوده تا چه حد می‌تواند برای آبیاری گیاهان و سبزیجات مشکل‌آفرین باشد برعهده وزارت جهاد کشاورزی و وزارت بهداشت است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.