مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مه ولات گفت: برای ثبت ۲۵ اثر تاریخی در این شهرستان پرونده تشکیل شده است.

تشکیل پرونده ثبتی برای ۲۵ اثر تاریخی مه ولات

به گزارش قدس آنلاین، جلیل صدیقی افزود: پرونده های ثبتی تشکیل شده شامل حمام حاج لطفعلی خان و رباط علی آباد و عمارت شازده و آب انبار میاندهی و برج نصر آبادو خانه تاریخی حسین زاده و.... است.

او با بیان اینکه ثبت آثار تاریخی در فهرست آثار ملی نخستین گام در حفظ، مرمت و احیای میراث فرهنگی است، افزود: تا کنون در شهرستان مه ولات ۱۳بنا و یک محوطه در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

او ادامه داد: وجود رباط‌های تاریخی در شهرستان یک سرمایه در حوزه گردشگری به شمار می‌رود و در این راستا ۶رباط تاریخی مه ولات در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

صدیقی اظهار کرد: شهرستان مه ولات پتانسیل بسیار خوبی در حوزه گردشگری دارد که از جمله آن کویر بکر مه ولات و آرامگاه ابوسعید ابوالخیر است که متأسفانه از آن غفلت شده است.

 او یادآورشد: همچنین رباط تاریخی زرنوخ مربوطه به دوره صفویه، ظرفیت‌های خوبی برای ثبت جهانی دارد.

مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مه ولات با اعلام اینکه نخستین اقامتگاه بوم گردی عشایری مه ولات در مرحله دریافت مجوز و پروانه فعالیت است افزود: ورود بخش خصوص و خیران برای تامین امکانات رفاهی و گردشگری شهرستان با توجه به ظرفیت و پتانسیل مه ولات باعث رونق و جهش گردشگری و  تولیدات صنایع دستی در شهرستان می‌شود.

او تصریح کرد: انتظار می‌رود مسوولان شهرستان مه ولات با توجه به موقعیت استراتژیک این شهرستان و استقرار آن در مسیر کریدور شمال به جنوب کشور و وجود ظرفیت‌هایی مانند کویر و آرامگاه ابوسعیدابوالخیر، در راستای استفاده بهتر و بیش‌تر از پتانسیل‌های موجود برنامه ریزی‌های لازم را انجام دهند.

منبع: صداوسیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.