معاون خدمات شهری شهرداری مشهد در حاشیه بازدید از فضای سبز جنوبی این شهر گفت: توسعه کمربند سبز جنوبی با ایجاد طرحهای آبخیزداری، ایجاد تفرجگاه های طبیعی و کاشت درخت، یکی از اولویت های معاونت خدمات شهرداری در سال ۹۹ خواهد بود.

توسعه فضای سبز ارتفاعات جنوبی مشهد  در سال ۹۹

به گزارش قدس آنلاین، مهدی یعقوبی در بازدید از ارتفاعات جنوبی مشهد به همراه جمعی از مدیران حوزه خدمات شهری خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه کمربند سبز جنوبی از طبیعت زیبایی برخوردار است و مورد توجه شهروندان و طبیعت دوستان قرار دارد، لذا شهرداری مشهد اهتمام ویژه‌ای به توسعه طبیعی این منطقه در راستای افزایش سرانه فضای سبز شهری دارد و در راستای توسعه و بهسازی آن، گام‌های بسیار خوبی برداشته شده است.

وی تاکید کرد: گسترش فضای سبز در این محدوده طی سال های اخیر، باعث احیای بسیاری از چشمه‌های این منطقه و توسعه اکوسیستم گیاهی و جانوری آن، به ویژه در دره‌های کمربند سبز شده است.

یعقوبی با بیان این که غالب درختانی که در این عرصه کاشته شده است، از گونه‌های کم آب طلب، بومی و همچنین از درختان میوه‌دار هستند، افزود: در سال ۹۸ مجموعاً ۵۲۴ هکتار درختکاری در عرصه‌های کمربند سبز با اولویت ضلع شمالی و جنوبی ارتفاعات جنوبی در دستور کار قرار گرفت که در مجموع ضمن تکمیل فضاهای خالی عرصه‌های درختکاری قبلی، بیش از ۲۸۹ هکتار توسعه در کمربند سبز جنوبی صورت پذیرفت.

منبع: شهرداری مشهد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.