رئیس جمعیت سردفتران ازدواج و طلاق خراسان رضوی گفت: سردفتران ما در امر کاهش آمار طلاق بسیار کوشا هستند به همین دلیل و برای تشویق بیشتر همکارانمان جهت اصلاح ذات البین جامعه سر دفتران برنامه ای را ترتیب داده که هر دفتری که بتواند مانع طلاق و ایجاد سازش در بین همسران شود از سهمیه، سه ازدواج به آن دفتر ارسال می شود

دفاتری که مانع طلاق شوند سهمیه سه ازدواج دریافت می کنند

قدس آنلاین- تکتم بهاردوست: ابراهیم آخوندی رئیس جمعیت سردفتران ازدواج و طلاق خراسان رضوی درتوضیح افزایش حق التحریر ازدواج در دفاتر ازدواج و طلاق مشهد گفت: در مشهد حدود ۹۴ دفتر ازدواج و ۴۵ دفتر طلاق وجود دارد که این دفاتر هنوز هم کماکان بر ای حق التحریر ازدواج از چهار سال پیش تا کنون هیچ افزایش قیمتی نداشته اند تا اینکه در اواخر سال ۹۸ مقرر شد که چیزی حدود ۱۰۰ هزار تومان به حق التحریر ازدواج افزوده شود که این مبلغ نسبت به تورمی که در بازار وجود دارد هیچ تناسبی ندارد.

آخوندی ادامه داد: آمار ازدواج و یا طلاق امسال با زمان مشابه اش در سالهای گذشته اصلا قابل قیاس نیست چون در این مدت متاسفانه به دلیل شیوع بیماری کرونا در امر ازدواج یا حتی طلاق همکاران ما خسارات زیادی را متقبل شده اند. خیلی از این افراد مجبور به پرداخت کرایه دفتر، حقوق کارمندان، آب و برق و ... هستند و دقیقا به علت عدم حضور در جمعیت و طرح فاصله گذاری اجتماعی حتی می توانم بگویم که امر ازدواج و حتی طلاق سیر بسیار نزولی داشته اند. البته برای جبران بخشی از این خسارات مکاتباتی را با استانداری داشته ایم ولی متاسفانه هنوز پاسخی دریافت نکرده ایم.

وی در خصوص ثبت برخی شروط ضمن عقد در برخی دفاتر ازدواج گفت: شروطی که خلاف مقتدای عقد نباشد ثبتش بلا مانع است ولی گفته شده شروطی که ممکن است در آینده مشکلاتی را برای زندگی زناشویی ایجاد کند در سند ازدواج ثبت نشود.

رئیس جمعیت سردفتران ازدواج و طلاق خراسان رضوی در توضیح تک برگی شدن سند ازدواج افزود: این بحث سالهاست که در حال بررسی است. البته در باب ثبت وقایع این اتفاق افتاده است و ازدواج ها و طلاق ها در حال حاضر به صورت الکترونیکی ثبت می شود ولی این قضیه تک برگی شدن اسناد ازدواج و طلاق به زمان بیشتری برای مکاتبه با شورای عالی قضایی نیاز دارد و هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده است.

وی بیان کرد: سردفتران ما در امر کاهش آمار طلاق بسیار کوشا هستند به همین دلیل و برای تشویق بیشتر همکارانمان جهت اصلاح ذات البین جامعه سر دفتران برنامه ای را ترتیب داده که هر دفتری که بتواند مانع طلاق و ایجاد سازش در بین همسران شود از سهمیه،  سه ازدواج به آن دفتر ارسال می شود. خوشبختانه  دوستان ما توانسته اند آمار خیلی خوبی را از سازش بین خانواده ها به ثبت برسانند.


انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.