۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۵
کد خبر: 701934

سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) مدعی بازداشت اعضای یک گروه نظامی وابسته به حماس شد.

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از خبر پرس، سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) امروز در بیانیه‌ای که آن را روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت منتشر کرد، مدعی شد، یک گروه نظامی وابسته به جنبش حماس در رام‌الله و قدس را به ظن برنامه‌ریزی برای اجرای عملیات بازداشت کرده است.

طبق این بیانیه، این گروه شامل احمد سجدیه، ۲۶ ساله از روستای کفر عقب در شمال قدس، محمد حماد، ۲۶ ساله از اردوگاه قلندیا در شمال قدس و عمر عید، ۲۴ ساله از روستای دیر جریر در رام‌الله و دارای هویت اسرائیلی است.

شاباک در این بیانیه با اشاره به این که این سه تن با یکدیگر در دوره تحصیل‌ در دانشگاه بیر زیت و کار در «انجمن اسلامی» آشنا شدند، مدعی شد، این سه عضو حماس برای بمب‌گذاری در ورزشگاه المالحه در غرب قدس برنامه‌ریزی کرده بودند. همچنین آنها در چند ماه اخیر برنامه‌ریزی کرده بودند، بمب‌هایی را در چندین محور در منطقه رام‌الله از راه دور منفجر کنند.

شابک در ادامه این افراد را به تلاش برای بمب‌گذاری علیه سربازان اسرائیلی در طول چند سال اخیر متهم کرد.

همچنین شاباک مدعی شد، اعضای این گروه در مارس گذشته تلاش کردند یک بمب را در کنار یک خودروی گشتی ارتش اسرائیل در رام‌الله منفجر کنند.

دستگاه اطلاعات و امنیت اسرائیل درباره حامی مالی این گروه مدعی شد، شخصی به نام عبدالرحمان حمدان از ساکنان محله «عین ام» در رام‌الله که از فعالان برجسته انجمن اسلامی دانشگاه بیر زیت و حلقه اتصال این انجمن با حماس است، از آنها حمایت می‌کرد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.