مسوول برنامه‌ریزی فعالیت‌های رسانه‌ای اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: در ماه مبارک رمضان امسال با توجه به شیوع کرونا، برای فعالیت‌های تبلیغی و قرآنی دستکم هزار و ۲۵۰ پایگاه مجازی تفسیر قرآن کریم در این استان ایجاد شده است.

هزار و ۲۵۰ پایگاه مجازی تفسیر قرآن کریم در خراسان رضوی ایجاد شد

به گزارش قدس آنلاین، عبدالله ابراهیمی افزود: اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در ماه مبارک رمضان اقدامات فرهنگی، تبلیغی و اجتماعی گوناگونی را پیگیری می‌کند که با توجه به شیوع بیماری کرونا در ماه رمضان امسال،   فعالیت‌های مبلغین و گروه‌های مرتبط با تبلیغات اسلامی استان متفاوت‌تر از سال‌های گذشته انجام می‌شود.

وی ادامه داد: از جمله فعالیت‌هایی که این اداره کل پیگیری می‌نماید برگزاری جلسات تفسیر قرآن در ماه مبارک رمضان است که به صورت رسانه‌ای و مجازی در حال اجراست و امسال سوره منتخب در ماه مبارک رمضان سوره مائده است که توسط امامان جمعه وجماعات و در راس  آنها آیت الله علم الهدی نماینده ولی فقیه در استان تفسیر شده و از طریق رسانه‌های صوتی و تصویری و شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود.

وی گفت: تبلیغ و توسعه ارزش‌های دینی از رسالت‌های دارای اولویت اداره کل تبلیغات اسلامی است لذا در این ایام اعزام در فضای مجازی از جمله برنامه‌های این اداره است که در اجرای آن مبلغین دینی پس از آموزش کیفیت تبلیغ در فضای مجازی با راه‌اندازی کانال‌ها و گروه‌ها برای مخاطبین خود نسبت به ارتباط و نشر ارزش‌های دینی اقدام می‌نمایند.

ابراهیمی افزود: برای ساماندهی این امر، سه کارگروه شکل گرفته که کارگروه آموزش، آموزش‌های ضروری را به مبلغین ارائه می‌دهد، کارگروه تولید محتوا برای مبلغین جهت نشر در فضای مجازی است و کارگروه اعزام، ثبت نام مبلغین و اعزام و کیفیت حضور آنان را در فضای مجازی پیگیری می‌کند.

وی ادامه داد: اجرای طرح رزمایش مواسات و همدلی از دیگر فعالیت‌هاست که هیات‌های مذهبی و تشکل‌های دینی و همچنین امامان جماعت هر محله با جمع آوری بسته‌های معیشتی و شناسابی نیازمندان در شهرستان‌های استان فعالیت‌های چشمگیر داشته و میلیاردها ریال به نیازمندان کمک کرده‌اند و این حرکت همدلانه همچنان ادامه دارد.

وی گفت: در این اداره کل نیز ستاد رمضان شکل گرفته و طرح‌های جامعی با شعار بهار معرفت و خدمت در حوزه‌های مختلف فرهنگی اجتماعی در حال اجراست.

منبع: ایرنا

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.