مدیر گروه فرهنگ و سیره رضوی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی از انتشار ۲۴۸ عنوان کتاب با محوریت فرهنگ رضوی به ۱۲ زبان از ابتدای تاسیس این گروه تا کنون خبر داد.

انتشار ۲۴۸ عنوان کتاب با موضوع فرهنگ رضوی به ۱۲ زبان

به گزارش قدس آنلاین، مرتضی انفرادی مدیر گروه فرهنگ و سیره رضوی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، با اعلام این خبر عنوان کرد: با توجه به اهمیت تأمین نیازهای فکری و فرهنگی زائران علی بن موسی الرضا(ع) بنیاد پژوهش های اسلامی به عنوان نهاد تبلیغی، فرهنگی و علمی در اشاعه سنت و سیره امام علی بن موسی الرضا(ع)، تا کنون موفق به انتشار ۲۴۸ اثر با محوریت و سیره این امام همام، به زبان‌های مختلف از جمله فارسی، عربی، انگلیسی، آذری، اردو و... شده است.

وی یکی از اهداف مهم تعیین شده برای بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، را پاسخگویی و تأمین نیاز فرهنگی و فکری زائران بارگاه منور رضوی دانست و ابراز کرد: توجه به این مقوله چندین حوزه را در بر می‌گیرد؛ نخستین و مهمترین آن زندگانی و سیره فردی و اجتماعی امام رضا(ع) است و مسئله بعدی معرفت آن حضرت و زیارت است که به شدت مورد هجمه دشمنان واقع شده است.

مدیر گروه فرهنگ و سیره رضوی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، با بیان اینکه علاوه بر آثاری به زبان فارسی کتاب‌هایی نیز به زبان‌های مختلف با محورسیره رضوی به چاپ شده است، گفت: آثاری با عناوین «آداب زیارت امام رضا(ع)»، «امام رضا(ع) امام هشتم شیعیان»، «حضرت علی بن موسی الرضا(ع) امام رافت و معرفت»، «نشانه های برجسته مشهد مقدس» و «واژه‌نامه و حرم مطهر امام رضا(ع)» و ... از جمله عناوین کتاب‌های تولید شده این گروه به زبان انگلیسی است.

انفرادی همچنین تصریح کرد: «الامام رضا(ع) بین نصوص‌الرساله و سلطه‌الرای و القبیله»، «الامام المهدی(عج) فی احادیث الامام رضا(ع)»، «الامام الرضا(ع) عند اهل السنه»، «الامام علی بن موسی الرضا(ع) امام الرافه و المعرفه»، «الصحیح فی فضل الزیاره الرضویه» و «تحیه یا ضامن الغزاله» و... نیز به زبان عربی نوشته شده است.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.