فراخوان همایش علمی پژوهشی اخلاق و آداب رضوی از سری برنامه های هجدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (علیه السلام) تیرماه ۱۳۹۹ در اراک برگزار می شود.

فراخوان همایش علمی پژوهشی اخلاق و آداب رضوی در اراک برگزار می شود

به گزارش قدس آنلاین، فراخوان همایش علمی پژوهشی اخلاق و آداب رضوی از سری برنامه های هجدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (علیه السلام) به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با اهداف اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، تولید آثار علمی و پژوهشی با موضوع جشنواره، گسترش فعالیت های پژوهشی مرتبط با سیره ائمه معصومین بویژه حضرت امام رضا علیه السلام، امام هادی و امام حسن عسگری علیه السلام، گرامیداشت تولید کنندگان و پدیدآورندگان  برتر آثار پژوهشی در زمینه سیره و معارف امام رضا علیه السلام، امام هادی و امام حسن عسگری علیه السلام و کمک به انتشار گسترده تر این آثار برگزار می شود.

محور اصلی این جشنواره ضرورت و چگونگی ترویج و نهادینه کردن حلم، عفو و گذشت در خانواده و جامعه و پرهیز از خشونت براساس احادیث و سیره امام رضا، امام هادی و امام حسن عسگری(علیهم السلام) است.

کلیات این جشنواره  آسیب شناسی (آسیب های اعمال خشونت در خانواده و جامعه و عدم وجود و نهادینه کردن حلم، عفو و گذشت)، ترسیم راهکارهای ترویج و نهادینه شدن حلم، عفو و گذشت در جامعه و خانواده و موانع تحقق و نهادینه شدن حلم، عفو و گذشت در جامعه و خانواده است.

بخش ویژه این حشنواره چگونگی بهره مندی از عامل نماز در کنترل و کاهش خشونت در خانواده و جامعه براساس سیره و سخنان امام رضا (علیه السلام) است.

مهلت ارسال آثار همایش علمی پژوهشی اخلاق و آداب رضوی سی ام خرداد ماه سال جاری و زمان اعلام آثار برگزیده ۱۵ تیر ماه قید شده است.

منبع: شبستان

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.