آیت الله سید محمد تقی مدرسی خواستار بسیج همگانی و عزم عمومی برای مقابله با اپیدمی کرونا و رکود اقتصادی ناشی از آن با استفاده از فرهنگ اسلامی شد.

 برای مقابله با ویروس کرونا باید از فرهنگ قرآن و سنت نبوی بهره‌مند شویم

قدس آنلاین: آیت الله مدرسی از علمای نجف اشرف در سخنان هفتگی خود در تلویزیون عراق گفت: ایجاد و تقویت صنعت ملی و افزایش تولیدات زراعی برای بی نیاز شدن کشور از دیگران و خودکفایی در تمام نیازهای اساسی امری ضروری است.

آیت الله مدرسی همچنین بر ضرورت فرهنگ سازی در امور بهداشتی به هنگام بحرانها به موازات توکل بر خدای سبحان و پندآموزی از فتنهها و بلایای بزرگ تأکید کرد و افزود: تفاوت میان فردی که مقابل بحران‌ها تسلیم می‌شود و فردی که بر آن غلبه می‌کند، به نوع فرهنگ ملت‌ها باز می‌گردد. 

مرجع تقلید شیعیان ادامه داد: مردم عراق طی دهه‌های گذشته با بحران‌های متعددی اعم از دیکتاتوری، اشغالگری بیگانگان و تروریسم روبه‌رو بوده‌اند که به فضل فرهنگ خود به شکل بسیار خوبی با آن مبارزه کرده‌اند. امروز نیز بحران جدیدی پیش آمده است که نباید مقابل آن تسلیم شد.

وی  تصریح کرد: قرآن کریم، سنت نبوی و اهل بیت علیهم السلام و نیز زندگی پیروان آنها در طول تاریخ، همگان را به مقابله با بحران‌ها و تسلیم نشدن در مقابل آن و نیز اقدام همراه با توکل به خداوند فرا می‌خواند که اکنون باید دوباره از فرهنگ اسلامی موجود در قرآن کریم و سنت نبوی بهره‌مند شد.

آیت الله مدرسی در پایان از علمای حوزه های علمیه، اصحاب قلم و سیاستمداران مخلص خواست تا توده مردم را در این خصوص آگاه سازند و آنها را در جریان حقایقیقرار دهند که برایشان سودمند است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.