رییس شبکه جامع دانشگاهیان استان گفت: ۹۰ درصد کلاس‌های دانشگاهی در خراسان رضوی به صورت مجازی برگزار می‌شود.

برگزاری مجازی ۹۰ درصد کلاس‌های دانشگاهی در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، رییس شبکه جامع دانشگاهیان استان خراسان رضوی با اشاره به حضور دانشجویان از سراسر کشور و برخی کشورهای جهان در دانشگاه فردوسی مشهد گفت: بعد از شیوع ویروس کرونا، برگزاری کلاس‌های این دانشگاه به صورت مجازی برنامه ریزی شد و تا کنون هیچ کلاسی را از دست نداده‌ایم.

محمد کافی  افزود :با توجه به حضور حدود هزار دانشجو در رشته‌های مجازی این دانشگاه از سال‌های گذشته، زیر ساخت و همچنین تجربه این نوع آموزش در دانشگاه وجود داشت به همین دلیل بسیاری از استادان با آموزش مجازی آشنایی کامل داشتند و تعدادی هم که آشنا نبودند به فوریت خود را با این فضا تطبیق دادند.

رییس شبکه جامع دانشگاهیان استان خراسان رضوی گفت: به غیر از دروس خاص عملی و کارگاهی، مابقی دروس دانشگاهی به صورت مجازی ارائه می‌شود و بر همین اساس برخی از دروس در بازه زمانی ترم جاری به پایان نخواهد رسید و به همین دلیل به استادان اجازه داده شده است تا پایان مرداد ماه و در موارد محدودی در شهریور ماه به ثبت نمره اقدام کنند.

رییس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: همچنین امکان حذف درس و یا ترم برای دانشجویانی که نتوانسته اند از کلاسهای آموزش مجازی استفاده کنند در نظر گرفته شده است.

کافی افزود: برای ارئه پایان نامه و دفاع از رساله در مقاطع ارشد و دکتری هم شرایطی همچون دفاع به صورت مجازی و نیمه حضوری فراهم شده است.

منبع: صداوسیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.