مدیرکل آموزش‌ و پرورش خراسان رضوی گفت: برپایی کلاس حضوری از روز ۲۷ اردیبهشت‌ ماه جاری برای دانش‌آموزان در مدارس شهرهایی که وضعیتشان از سوی ستاد ملی مبارزه و مدیریت بیماری کرونا "سفید" اعلام شده در این استان میسر است.

امکان بازگشایی مدارس در شهرهای وضعیت سفید خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، ستاد پیشگیری از کرونا در خراسان رضوی دیروز ۱۴ اردیبهشت وضعیت چهار شهرستان این استان شامل "درگز" در شمال استان و زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، "کوهسرخ" در جنوب غرب استان و شهرهای جوین و جغتای واقع در غرب خراسان رضوی که زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار قرار دارند را  از نظر ابتلای ساکنان منطقه به بیماری کرونا "سفید" اعلام کرد.

قاسمعلی خدابنده با توجه به این خبر گفت: پیشنهاد بازگشایی کلاسهای درس در مدارس این شهرها از سوی وزارت آموزش‌ و پرورش به ستاد ملی مبارزه و مدیریت بیماری کرونا ارائه شده که البته تصمیم‌گیری در این زمینه قطعا و صرفا با آن ستاد ملی و در نظر گرفتن شرایط سلامتی است.

وی ادامه داد: اداره‌کل آموزش‌ و پرورش خراسان رضوی به هر حال آمادگی کامل را برای بازگشایی کلاسهای حضوری در مدارس شهرهای وضعیت سفید با رعایت کامل پروتکلها و موازین بهداشتی و سلامتی دارد. 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی همچنین گفت: افزون بر ۶۰ درصد دانش‌آموزان در این استان هم‌اینک بطور کامل به امکانات آموزش مجازی دسترسی داشته و از آن بهره می‌برند. برای سایر دانش‌آموزان خراسانی هم تلاشهای مجدانه مدیران مدارس و معلمان بر پر کردن خلاء آموزش متمرکز شده است.

امکان بازگشایی برخی مدارس

وی در ادامه به تعیین تکلیف شهریه سرویس خودرویی مدارس نیز اشاره و بیان کرد: مصوب شد که حق سرویس شرکتها و رانندگان سرویس خودرویی دانش‌آموزان خراسان رضوی مربوط به اسفند ماه گذشته، توسط مدارس پرداخت شود.

خدابنده افزود: همچنین مقرر شد، به میزان ارائه خدمات سرویسهای خودرویی مدارس در ماههای فروردین، اردیبهشت و خرداد امسال هزینه مربوطه پرداخت شود. بر این اساس اولیا دانش‌آموزان عجله‌ای نداشته باشند زیرا ممکن است برخی مدارس خراسان رضوی از ۲۷ اردیبهشت بازگشایی شوند.

وی ادامه داد: اگر وجه سرویس خودرویی دانش‌آموزان به خانواده‌ها بازگردد در حالی که مدارس بازگشایی شوند قطعا دانش‌آموزان با مشکل سرویس مواجه خواهند شد لذا خانواده‌ها اجازه دهند سال تحصیلی به پایان برسد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: رانندگان سرویس مدارس نیز برای دریافت حق‌الزحمه خود به مدارس مراجعه نکنند زیرا مدیران مدارس با شرکتها قرارداد دارند لاجرم رانندگان هم باید به شرکت مربوطه مراجعه کنند. 

اینترنت رایگان 

وی همچنین به آغاز اجرای طرح توزیع هفت هزار و ۷۰۰ عدد سیم‌کارت تلفن همراه با اینترنت رایگان در بین دانش‌آموزان عشایری و ساکن مناطق محروم خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: در قالب این طرح با همکاری اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان و اپراتورهای تلفن، این تعداد سیم‌کارت تلفه همراه با اینترنت رایگان در میان دانش‌آموزان عشایری و ساکن مناطق محروم توزیع خواهد شد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.